اطلاعیه ها

قوانین والیبال توسط فدراسیون جهانی والیبال تغییر کرد

به تازگی فدراسیون جهانی والیبال اقدام به وضع قوانین جدید برای مسابقات والیبال کرده است. این قوانین جدید برای اولین بار در دیدار دوستانه ملی‌پوشان زنان لهستان و آلمان مورد آزمایش قرار گرفت. قرار است که در دوره بعدی لیگ ملت های والیبال تمامی تیم های شرکت کننده با قوانین جدید آشنا شوند. در ادامه خبر کامل قوانین جدید فدراسیون جهانی والیبال را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

تغییر قوانین والیبال توسط فدراسیون جهانی والیبال

به گزارش بورس فردا و به نقل از ایسنا، سایت لهستانی پل‌ست در گزارشی نوشت: قوانین جدید مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها در راه است! فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفته که قوانین جدیدی را در جریان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال وضع کند. در میان تغییرات ایجاد شده محدودیت زمانی برای زدن سرویس وجود خواهد داشت.

قوانین جدید در دیدار دوستانه لهستان و آلمان مورد آزمایش قرار گرفت.

در دوره بعدی لیگ ملت های والیبال، تیم های شرکت کننده با قوانین جدید معرفی شده توسط FIVB به منظور بهبود پویایی و سرعت بازی آشنا خواهند شد. قرار است یک زمان ویژه در طول مسابقات لیگ ملت‌ها معرفی شود تا زمان سرویس زدن بازیکنان محدود شود. با این تفاسیر بازیکنان تنها پانزده ثانیه پس از دریافت امتیاز فرصت خواهند داشت تا خود را در منطقه سرویس قرار دهند.

همچنین تیم‌ها بین ست‌ها تغییر سمت نخواهند داد و این دقیقا شبیه به رقابت‌های ریمینی ایتالیا خواهد بود که به دلیل شرایط کرونا با شکل خاص برگزار شد. ضمناً مقرر شد پس از امتیاز دوازدهم برای یکی از تیم ها استراحت فنی نیز در نظر گرفته شود. در مقابل، مربی تنها حق یک تایم اوت خواهد داشت.

فدراسیون جهانی والیبال در جریان بازی دوستانه بین ملی پوشان زنان لهستان و آلمان قوانین جدید خود را مورد آزمایش قرار داد و باید دید که آیا قوانین جدید کمکی به جذاب‌تر شدن رقابت‌ها خواهد کرد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا