اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز 16 اسفند 1400

بورس روز گذشته با رشد همراه بود سبز به پایان رسید. بسیاری از کارشناسان سرمایه معتقدند این روند صعوی بورس  باتوجه به سیگنال های موثر   امروز هم پایان خوب و امیدوار کننده ای دارد.

پیش بینی بورس امروز 16 اسفند 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بورس روز گذشته رشد ۲۳ هزار و ۸۱۵ واحدی داشت و شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۳۲۲  هزار واحدی رسید.

کارشناسان برای این هفته روند مثبت معاملات را پیش‌بینی کرده‌اند.

روز گذشته اتفاق های متعددی رخ داد که روی بازار سرمایه تاثیر داشت. مهم‌ترین این اخبار را می‌توان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست.

همچنین مجلس مجوز عرضه اموال مازاد دولتی در بازار سرمایه را صادر کرد. (سنا)

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، شرکت‌های بورسی را موظف به واریز سود از طریق سجام ⁩ کردند که در صورت تخلف شرکت‌ها، باید سود را با جریمه ۲۰ درصدی پرداخت کنند.(نبض بورس)

از سوی دیگر رئیس سازمان بورس خبر داده که دامنه نوسان به تدریج بازتر خواهد شد.

مذاکرات تمام شد؟

‏محمد مرندی، مشاور هیات مذاکره اتمی ایران می‌گوید: مذاکرات هسته‌ای تمام نشده. از یک سو ایران منتظر شفاف‌سازی روسیه درباره درخواست‌هایش از آمریکا است و از طرف دیگر آمریکا به تعدادی از خواسته‌های کلیدی ایران پاسخ نداده است.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در توییتی نوشت:  سفر مدیرکل آژانس به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسائل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ!

بورس صعودی می‌شود؟

با بررسی نظر کارشناسان می‌توان گفت که شاخص کل تا پایان سال صعودی باقی می‌ماند. همچنین به عقیده کارشناسان بازار سهام صنایع ریالی، خودرویی، بانکی، پالایشی و پتروشیمی تا روزهای پایانی اسفند ماه سود خوبی به سهامداران خود می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا