اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400

امروز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 بازار سرمایه با روند نزولی همراه شد. در ابتدا اندکی رشد در شاخص کل مشاهده شد اما رفته رفته عرضه شدت گرفت و شاخص کل را حدود 4 هزار و 764 واحد منفی کرد. در جریان معاملات امروز برترین گروه‌های صنعت امروز به فلزات اساسی، بانکی‌‎ها و گروه شیمیایی اختصاص پیدا کرد و بیشترین ارزش معاملات را نمادهای «دارایکم»، «کمند»، «پالایش» و «فملی» داشتند.

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز شنبه 18 اردیبهشت 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز در نیمه اول معاملات ۰٫۲۳ درصد رشد را ثبت کرد اما در نیمه دوم شاخص منفی شد و در پایان بازار در نهایت کاهش ۰٫۴۱ درصدی را ثبت کرد و با افت ۴ هزار و ۷۵۵ واحدی در مدار یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۸۳۶ واحد منفی در مدار ۴۲۲ هزار و ۱۹ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز بازار بورس به ۲٫۷ هزار میلیارد تومان رسید.

بازار نقدی بورس امروز 18 اردیبهشت 1400
بازار نقدی بورس امروز 18 اردیبهشت 1400

در معاملات امروز بازار سهام، برترین گروه‌های صنعت امروز به فلزات اساسی، بانکی‌‎ها و گروه شیمیایی اختصاص پیدا کرد و بیشترین ارزش معاملات را نمادهای «دارایکم»، «کمند»، «پالایش» و «فملی» داشتند. همچنین بیشترین حجم معامله برای «وتجارت»، «کمند» و «وبصادر» بود و موثرترین نمادها در شاخص کل هم «فملی»،«وپاسار» با تاثیر مثبت و «شستا» و «فارس» با تاثیر منفی در شاخص کل بودند. نکته مهم بازار امروز معاملات اوراق تبعی نمادهای شاخص‌ساز بود.

نمادهای تاثیرگذار برشاخص کل بازار بورس امروز
نمادهای تاثیرگذار برشاخص کل بازار بورس امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا