اخبار بورس

آغاز پذیره نویسی سرخابی ها فردا 15 دی 1400

باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس فردا روز یکشنبه 16 اسفند 1400 پذیره نویسی خود را آغاز کرده است. در این گزارش به بررسی هرچه بیشتر جزئیات آن پرداختیم.

آغاز پذیره نویسی سرخابی ها فردا 15 دی 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز شاخص کل بورس تا ساعت ۹:۳۰ پس از رشد ۱۲هزار و ۱۲۹واحدی در سطح یک میلیون و ۲۹۳هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۵درصدی مواجه شد.

فردا سرخابی‌ها در فرابورس به مدت یک ماهه پذیره نویسی می‌شوند. قیمت سهام پرسپولیس ۳۳۸ تومان و قیمت سهام استقلال ۲۹۱ تومان است. با وجود این برخی از سهامداران عقیده دارند که خرید این پذیره نویسی زیان‌آور است.

آخرین روز آذر ماه، حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس تاکید کرد که تا پایان امسال پذیره‌نویسی در فرابورس نداریم.

حال عرضه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حواشی زیادی را ایجاد کرده است. سهامداران نسبت به قیمت و زمان عرضه این پذیره نویسی اعتراض دارند.

عرضه سرخابی‌ها توجیه ندارد؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به عرضه استقلال و پرسپولیس اعتراض داشتند و نوشتند:

«مردم حق دارند به بورس اعتماد نکنند مگه خودمسولین نگفته بودند پذیره نویسی تا آخرسال ممنوعه.. لطفاپذیره نویسی رو متوقف کنید… من شرکت نمی کنم.»

«جدی ؟ چقدر ذوق زده شدم! یعنی میتونم ۳۰۰ تومن سهم بخرم که بعد از یه ماه بشه ۵۰ تومن؟»

«بدهی این دو باشگاه رو میخوان از جیب مردم پرداخت کنن ، اگه کسی سهام این دو باشگاه رو بخره باید به عقلش شک کرد»

«مگه پذیره نویسی ۱۰۰تومان نبود مگه تا آخر سال پذیره نویسی ممنوع نبود»

«پذیره نویسی دو شرکت ورشکسته تا خرخره بدهکار اونم با قیمتی که روی پالایش رو سفید میکنه . پالایش رو ببینید که چقدر براش تبلیغ شد ( و هنوزم میشه ) بعد از ۱۸ ماه و حدود ۱۰۰ درصد تورم ، هنوز ۷۰ درصد قیمت پذیره نویسیه.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا