اخبار بورساخبار عرضه اولیه

کرونا مانع عرضه اولیه نخواهد شد

روز گذشته دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار درخواست کرد به دلیل بیماری کرونا صدور کد بورسی جدید و تداوم عرضه اولیه تا پایان سال ۹۸ متوقف شود.

اما صبح امروز یکی از مسوولان بورس، یشنهاد دبیر کل کانون کارگزاران مبنی بر توقف عرضه‌های اولیه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا را رد کرد و گفت: عرضه‌های اولیه ادامه می‌یابد.

مدیر نظارت بر بورس ها به درخواست دبیرکل کانون کارگزاران بورس مبنی بر توقف عرضه‌های اولیه و صدور کد جدید معاملاتی و تعطیلی تالارهای اختصاصی پاسخ داد.

طبق گزارش بورس‌پرس، محسن خدابخش گفت: طبق گفته رئیس‌جمهور، وزارت بهداشت سیاست‌گذار مساله کرونا است و در صورت صلاحدید و دستور این وزارتخانه، اقداماتی در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین بازار سرمایه در خصوص کرونا، تابع سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات ابلاغی وزارت بهداشت بوده و هست . این درحالی است که بانک ها همچنان فعال بوده و شعب هر روزه با ده‌ها و صدها مشتری سر و کار دارند. از سوی دیگر بسیاری از معامله‌گران و سهامداران از طریق آنلاین اقدام به فعالیت می‌کنند.

خدابخش در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون گزارشی و خبری از تعطیلی شرکت‌های بورسی و فرابورسی شده یا خیر توضیح داد: خوشبختانه با رعایت توصیه‌های ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه توسط مدیران، مردم، کارکنان و… ، فعالیت همه شرکت‌ها تاکنون جاری و عادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا