اخبار بورس

وضعیت بازار بورس شنبه 12 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

خوشبختانه امروز 9 مهر 99 ، با بازار متعادل تری مواجه شدیم و بر خلاف روز های قبل که در ساعت اولیه شاهد بازگشت شاخص به کانال 1 میلیون و 500 هزار واحدی بودیم اما در اواسط ساعات معاملاتی شاخص کمی افت کردن و مجددا با 0.7% رشد برابر با 10469 افزایش به 1.503.409 رسید.

همانطور که در پیش بینی بازار بورس 9 مهر 99 گفتیم که با توجه به اقدامات صورت گرفته در رابطه با صندوق های بازارگردانی در اکثر سهم ها همچون وسپهر ، ایران خودرو شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود. اما بازار بورس شنبه 12 مهر 99 چگونه خواهد بود؟

پیش بینی بازار بورس شنبه 12 مهر 99

چهارشنبه آخرین روز معاملاتی هفته بازار بورس متعادل بود و این تعادل را می توان در نماد های بسیاری نظیر فولاد فملی و برخی گروه های خودرویی نیز مشاهده نمایید. این تعادل می تواند به دلیل اقدام ایران خودرو جهت راه اندازی صندوق بازارگردانی و حمایت از نماد های وابسته به ایران خودرو دانست.

امیدواریم با حمایت صورت گرفته و بازگشت مجدد شاخص به کانال 1 میلیون و 500 هزار واحدی هفته آیند رنگ سبز و مثبت را در اکثر سهم ها بخصوص سهم هایی که دارای بازارگردان می باشند مشاهده نماییم و شاهده کاهش هیجان و بازگشت آرامش در بین نوسهامداران باشیم.

صحبت های محمد خبری‌زاد درباره آینده بازار

کارشناس بازار سرمایه، محمد خبری زاده در ارتباط آینده بازار بورس گفت : بازگشایی نماد های شاخص ساز بعد از مدت ها توقف ، یکی از مشکلات اصلی این بازار می باشد. به عنوان مثال زمانیکه نماد وبصادر متوقف بود، بازار حدود 10 الی 15 درصد اصلاح نمود و با بازگشایی نماد وبصادر ، اصلاح بازار شامل حال این نماد و همچنین برخی نماد های پتروشیمی شد و باعث شد که شاخص بورس ، امروز برای دقایقی منفی شود.

وی در ادامه افزود : بازار باید متعادل باشد و جوابگو میزان عرضه و تقاضا سرمایه گذاران باشد و صف های فروش این روز ها حاصل عدم اعتماد به بازار و بازیگردانی ضعیف شرکت‌ها می باشد و به نظرم بازار فعلا بین یک میلیون و 450 هزار واحد تا یک میلیون و 700 هزار واحد نوسان خواهد داشت.

محمد خبری‌ زاده درباره علل نوسان بازار : برای اعتماد افراد حقیقی را مجددا جلب کنیم باید فعلا بازار نوسانی باشد به دلیل اینکه متغییرهای زیادی در آینده کوتاه مدت ریسک بازار را برای حقیقی‌ها زیادتر می‌کند. این متغییر ها شامل ریسک انتخابات آمریکا و اخبار مذاکرات و قیمت دلار می باشد که اگر تثبیت و مشخص شوند بازار از ریسک کمتر و اعتماد بیشتری برخوردار خوادهد شد.

وی در پایان در رابطه با روند امروز بازار گفت : با توجه به جو متعادل بازار اینگونه به نظر می رسد که بازار با رشد شاخص به پابان برسد و با توجه اصلاح این هفته و تاثیر پذیری روند هفته آینده از این روزها، احتمالا در هفته آینده را بازار متعادل تری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا