اخبار بورس

هجوم مردم به کارگزاری‌ها در هفته شیوع کرونا!

 تغییر شرایط دریافت کد بورسی

باتوجه به اینکه مراجعات مردمی به شعب کارگزاری‌های بورسی در این مدت اخیر زیاد شده بود و با این شرایط تعداد کدهای جدید بورسی هر روز دچارتغییر می‌شد .با این وجوداتفاق جدیدی که در کار گزاری ها رخ داده است  تصمیم جدید درباره شروط دریافت کد بورسی  است .

روز گذشته اعلام شد که براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار به کارگزاری‌ها، شرایط دریافت کد بورسی تغییر کرد. در نامه سازمان بورس به کارگزاری‌ها اعلام شد که امکان معامله برای مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد بورسی است . شرط صدور کد معاملاتی قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس است.

دنیای اقتصاد خبر داده است:که تاثیرعوامل بر معاملات روز شنبه سهام رانمیتوان نادیده گرفت که شامل اثر دو دستورالعمل جدید مرتبط با بازار سهام است:
اول تغییرات مرتبط با حجم مبنا که دست‌کم به‌صورت مقطعی می‌تواند به کاهش انگیزه‌های سفته ‌بازانه در بازار منجر شود .
دوم مبانی جدیدی که برای صدور کدهای جدید بورسی در نظر گرفته شده است .

اگر چه ممکن است در دراز مدت این دو عامل اثرات مثبتی را در فضای سهام به دنبال داشته باشد، با این حال برخی از فعالان بازار دلیل ریزش روز شنبه را این عوامل میدانند .
نحوه زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی بزرگ‌ترین نقدی که به این سیاست‌گذاری وارد است. به خصوص درباره مورد دوم ، اخبارمنتشر شده نشاندهنده آن است که این تصمیمباعث هجوم مردم به شعبه‌های کارگزاری منجر شده تا قبل از اعمال قوانین جدید موفق به اخذ کد بورسی شوند و این در حالی است که در حال حاضر باید از ایجاد چنین اجتماعاتی خودداری کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا