اخبار بورس

نحوه اجرای آزادسازی سهام عدالت

 باتوجه به گزارش انجام شده از محمود شکری در مورد  نحوه اجرای آزادسازی سهام عدالت بیان کرد که ک دولت باید نظارت و برنامه‌ریزی کنند تا آزادسازی سهام عدالت منجر به انباشت سرمایه در میان افراد خاص نشود، به طوری که با دلالی و رانت اقدام به خرید این سهام‌ها با قیمت نازل کرده و ثروت کلان بدست آوردند و به تولید کشور نیز ضربه بزنند.

 در ادامه نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس باید مدیریت کند تا واگذاری‌ها به چند نفر خاص منوط نشود، گفت : به طور مثال برای خرید هر فرد سقف بگذارند هرچند ممکن است شرکت‌های هرمی تشکیل شود به همین دلیل باید کمک کرد، آزادسازی سهام عدالت به رونق تولید کمک کرده، به سمت افزایش سرمایه رفته و در نهایت موجب باز شدن دست افراد نیازمند شود.

هم چنین با اشاره به تکمیل نشدن سهام عدالت بازنشستگان و کارگران ساختمانی بیان کرد : همچنین تخصیص مابقی سهام به آن‌ها باید انجام شود، البته بهتر است هرچه سریع‌تر در مورد سهام شرکت شستا و تخصیص به صاحبان اموال (بازنشستگان) نیز اقدام شود.

وی بیان کرد که سهام عدالت در سال‌های گذشته تاثیر ملموسی در وضعیت اقتصادی مردم نداشته و ،اگر این سهام ازاد سازی شود ممکن است بتواند افزایش توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم  را ایجاد کند و ازسوی دیگر تقویت بورس را رقم زند.

پیشنهادشکری به هیات دولت به کارگران به خصوص کارگران فصلی توجه ویژه‌ای داشته باشد، چراکه سهام عدالت باید به طبقات ضعیف جامعه داده شود، در حالی که شاهد هستیم بسیاری از مدیران و ثروتمندان سهام عدالت را در دست گرفته‌اند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اکنون نمی‌دانیم جاماندگان سهام عدالت چه تعدادی هستند، اظهار کرد: جاماندگان باید از جهت اینکه جزو شمول دهک‌های پایین هستند، مورد راستی آزمایی قرار بگیرند و درصورت تعداد زیاد این اشخاص، مجلس یازدهم می‌تواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا