اخبار بورس

افت شاخص کل / فشار عرضه و اختلال در هسته معاملات

دربازار معاملاتی امروز ، شاخص کل ۴ هزار و ۲۰۰ واحد کاهش پیدا کرد این در حالی است که فشار عرضه برای تامین نقدینگی عرضه اولیه شگویا کاملا مورد توجه است و هم چنین اختلال در هسته معاملات نیز باعث اعتراض سهامداران و کارگزاران شده است.

بازار سهام تهران در یک ساعت اول در اولین روز هفته به طوری اغاز شد که بازار شاخص کل افتی ۴ هزار و ۲۰۰ واحدی را به ثبت رسانده است. دلیل مهم این افت فشار فروش برای ایجاد نقدینگی لازم برای عرضه اولیه شگویا بوده است.

 

 

در جریان معاملات اول وقت امروز دو نماد شبندر و شپنا به ترتیب با ۴۰۶ و ۳۹۶ واحد، بیشترین تاثیر را در قرمز بودن شاخص داشته‌اند و تاثیر مثبت ۳۶۶ واحدی و ۳۴۸ واحدی کگل و رمپنا نیز نتوانسته مانع از روند نزولی شاخص کل شود.

 

 

هم چنین در ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات، اختلال در هسته بازار و ثبت نشدن سفارشات خرید و فروش صدای اکثر کارگزاری‌های و سهامداران را درآورده است. با این حال تعداد معاملات انجام شده بیش از ۱۸۴ هزار معامله بالغ بر ۹۷۰ میلیون سهم با ارزشی بیش از ۹۷۰ میلیارد تومان انجام شده است.

امروزمقرربوده که بزرگترین عرضه اولیه امسال صورت گیرد. پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا با سهم بیش از ۲ میلیارد از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت ثبت سفارش در بازه قیمتی ۴۰۰۰ تا ۴۳۸۰ ریال عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا