اخبار بورس

صنایع بورسی با کمترین آسیب در شرایط رکود اقتصادی کنونی کدامند؟

باتوجه به این روند صنایعی مثل دارو، غذا، شوینده، پخش و آن‌هایی که کمترین آسیب را از شرایط رکود اقتصادی پیش آمده می‌گیرند،  بعنوان گزینه‌های اول انتخاب فعالان بازار برای سرمایه‌گذاری میان مدت هستند.

درنوروز 99بخصوص تعطیلات ان برخلاف آنچه فعالان بازار انتظار داشتند، بورس به روند صعودی خود ادامه داد.

رقم قابل توجه برای معاملات نوروزی که در روزهای خانه‌نشینی و قرنطینه مردم  شاهدش بودیم ارزش معاملات خرید بورس  بود که از مرز ۵۵۰۰ میلیارد تومان گذشت .

هم چنین  اتفاقات قابل توجهی در بازار نفت جهانی طی دوروز اخیر  رخ داد که باعث شد که قیمت نفت پس از سقوط‌هایی که پشت سر گذاشت افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کند؛  در واقع نکته مثبتی که به بازار بورس وارد شد همین صعود دوباره قیمت نفت و پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر رسیدن قیمت طلای سیاه به مرز ۴۰ دلار  است.

وضعیت کرونا در کشورهای اروپایی و هم‌چنین آمریکا روز به روز بدتر می‌شود و این موضوع چشم‌انداز خوبی از بازارهای مالی دنیا ارائه نمی‌دهد؛  با این شرایط  نمی‌توان درباره آینده بازارها اظهار نظر دقیقی داشت چرا که تصمیمات ناگهانی سیاسیون  مانند تصمیمات عجیب نفت رخ داد ، می‌تواند در انتظار سایر بازارها نیز باشد.

پیش بینی بورس ایران

آنچه درباره بورس ایران پیش‌بینی و مطرح می‌شود امید به  روند صعودی میان مدت در صنایعی هم‌چون مواد غذایی، دارو، شوینده و شرکت‌هایی از این قبیل است که کمترین آسیب را از رکود به وجود آمده در اقتصاد می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا