اخبار بورس

شورای عالی بورس به تغییر قوانین معاملات بازار سرمایه تذکر داد

اظهارنظر عضو شورای عالی بورس  امروز (شنبه) نسبت به تغییر قوانین

حسین سلاح ورزی اظهار داشت که سازمان بورس و شرکت‌های بورس وظایف و ماموریت‌هایی بر عهده دارند که باید براساس مقررات مربوطه نقش تنظیم‌گری را در نظارت بازار ایجاد کنند. هم چنین  در مورد لزوم بلاغ و تدوین برخی از دستورالمل‌ و رویه‌ها برای انجام وظایف تنظیم‌گری و نظارت بیان کرد .

سلاح‌ورزی خاطرنشان کرد: بحثی که اکنون وجود دارد موضوع تکرر و تکثر ابلاغ این دستورالعمل‌ها است که نشانه‌های خوبی را به ذینفعان و فعالان بازار سرمایه نمی‌دهد و باعث ایجاد یک سری شرایط نااطمینان در معاملات بازار خواهد شد.

دادامه کرد بیان کرد :  به نظر می‌رسد که مدیران بورس باید در مورد بخشنامه‌های جدید که ابلاغ شده تجدیدنظر بیشتری داشته باشند و با طمانینه بیشتر برای بهبود روند معاملات بازار، رویه‌هایی را در نظر بگیرند که هر هفته با تغییر همراه نشود.

براساس قانون بهبود مستمر کسب و کار هرگونه تغییر در سیاست‌ها و رویه‌ها نیازمند یک مهلت زمانی کافی است.

سلاح‌ورزی درمورد تاثیر منفی تغییرات زیاد قوانین به منفعت معاملات بازار سرمایه بیان کرد : هر آنچه که باعث ایجاد شرایط نااطمینانی در بازار سرمایه شود برای معاملات این بازار مطلوب نیست و نباید چنین مسایل مهمی در این بازار نادیده گرفته شود.

هم چنین  با اشاره به جلسه شورای عالی بورس که امروز برگزار می‌شود گفت: شورای عالی بورس و هیات مدیره سازمان بورس از وظایف و اختیارات  مشخصی برخوردارند، شورای عالی بورس نمی‌تواند به آنچه که در حیطه اختیاراتش نیست ورود کند و در دستور کار قرار دهد اما این شورا به طور حتم در جلسه امروز در رابطه با سیاست‌های کلی که اخیرا ابلاغ شده است تذکراتی را ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا