اخبار بورس

شاخص کل بورس 13 هزار واحد رشد را در سال جدید به ثبت رساند

به گزارش بورس فردا بازار سهام امروز با رشد ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحدی ( ۲٫۴۷ درصدی)  شاخص کل همراه بود و با قرار گرفتن در سطح ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد تا پس از چهار روز معامله در سال ۹۹ رشدی ۶ درصدی را به ثبت برساند.

یک میلیون و ۱۴۴ هزار معامله  در جریان معاملات امروز صورت گرفت که  طی آن ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فملی، رمپنا و فارس به ترتیب با ۵۷۱، ۵۲۱ و ۵۱۱ واحد، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. در پایان معاملات فرابورس نیز بیش از ۷۴۹ هزار معامله انجام شد که مجموع ارزش آنها بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد ریال بود.

بیشترین حجم معاملات شامل سه نماد وبصادر، غگل و ذوب شد و ارزش معاملات وبلمت،  غگل و وتجارت نیز بیش از سایر نمادهای بازار بود به طوری که ارزش معاملات این سه نماد روی هم رفته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

در بازار بورس امروز درصورتیکه  بازار در نیمه نخست خود روندی یکدست صعودی با صف خرید در اکثر نمادهای گروه‌های مختلف را  به همراه داشت ولی در نیمه دوم از صفوف خرید کاسته شده دراین صورت معاملات به تعادل رسیدند .

امروز بسیاری از نمادها نیز وارد محدوده منفی شدند.این بعلت تعطیلی چند روزه بازار پس از پایان معاملات فردا و خارج کردن نقدینگی از سوی برخی معامله‌گران یکی از دلایل متعادل‌شدن بازار بود. البته شکسته شدن صف‌های خرید باعث شد تا بسیاری از نمادها که در روزهای اخیر با وجود صف خرید بودن موفق به پر کردن حجم مبنا نشده بودند، شاهد افزایش قیمت پایانی خود باشند.

از مسائل بازار امروز به نمایش سفارش‌ها در سیستم آنلاین میتوان اشاره کرد که دچار اختلالی شدید شدکه اعتراض بسیاری از فعالان بورسهمراه داشت و  در بعضی اوقات حتی با تاخیر چند دقیقه‌ای نسبت به انجام معامله همراه بود و ۲۲ دقیقه پس از بسته شدن بازار، معاملات در سامانه‌های انلاین همچنان جریان داشت! اختلالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا