اخبار بورس

شرایط و زمان واریز بسته معیشتی دولت به دلیل محدودیت و تعطیلات کرونایی

به گفته حسن روحانی، رئیس جمهوری، دولت تصمیم دارد مبلغی معادل 100 هزار تومان تحت عنوان بسته کمک معیشتی به دلیل محدودیت و تعطیلات کرونایی به اعضای هر شخص پرداخت نماید. و زمان پرداخت آن از آذرماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

زمان اعمال سهام جایزه سهامداران عدالت

بسته معیشتی دولت به دلیل محدودیت و نعطیلات کرونایی

به گزارش بورس فردا و به نقل از کاماپرس، در حالی که کشمکش دولت و مجلس بر سر یارانه ۱۲۰ هزار تومانی ادامه دارد و مجلس بر پرداخت این یارانه تاکید کرده و به رغم رد شدن این طرح در شورای نگهبان، نمایندگان مجلس در پی اصلاح طرح و جلب نظر شورای نگهبان برای اجرای آن برآمده اند، دولت طرح جدیدی برای کمک به معیشت خانوارهای کم درآمد ارائه کرده است.

کمک ۱۰۰ هزار تومانی دولت شنبه اول آذرماه تصویب می شود

در مورد این طرح در حال حاضر همین قدر می دانیم که طبق گفته های امروز دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت قرار است به یک سوم جامعه برای ۴ ماه بسته کمک معیشتی ارائه شود.

درباره زمان دقیق آغاز پرداخت این بسته هنوز اطلاع رسانی نشده است اما رئیس جمهور تصریح کرده است که روز شنبه اول آذرماه همزمان با آغاز محدودیت ها و تعطیلات فراگیر کرونا در شهرهای مختلف، بسته کمک معیشتی مذکور در ستاد ملی کرونا تصویب می‌شود.

به گفته رئیس جمهور، افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ۴ ماه یعنی ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت آنها شود.

کمک معیشتی برای صاحبان کسب و کار و افراد فاقد حقوق ثابت

روحانی همچنین با اشاره تلویحی به افرادی که شامل این کمک خواهند شد، گفت: با شدیدتر شدن محدودیت‌های کرونایی فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود و دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی افزود: قبلا می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوق‌شان را می‌گیرند.  امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیت‌شان، کسب و کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.

به این ترتیب به نظر می رسد کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت به ازای هر نفر در ماه به افرادی که حقوق ثابت ماهانه دارند همچون کارمندان بخش دولتی پرداخت نمی شود اما مشخص نیست کارگرانی که بر اثر این تعطیلات کارگاه های آنها از سوی کارفرما تعطیل شده و حقوقی دریافت نمی کنند نیز از دریافت این کمک محروم هستند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا