اخبار بورس

رشد هزار واحدی شاخص کل در اولین روز هفته

شاخص کل امروز با رشد هزار واحدی به معاملات خود پایان داد. در اولین روز معاملاتی هفته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار سرمایه گردید که بیشترین تزریق پول حقیقی به بورس در گروه هایی مانند محصولات غذایی و آشامیدنی و زراعت و خدمات وابسته به آن می باشد. در این بازار توجه حقوقی ها بیشتر به نماد هایی مانند فملی و فولاد جلب گردید. در ادامه خبر کامل رشد هزار واحدی شاخص کل در اولین روز هفته را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم:

رشد هزار واحدی شاخص کل در شروع هفته

به گزارش بورس فردا و به نقل از خبرنگار ایبنا، امروز (شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۶۰ واحدی، به رقم ۳۷۳ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۴۸۸ واحدی، عدد ۴۱۵  هزار و ۱۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۷۰ واحدی به رقم ۲۵۸ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۲۱۰ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۵۱ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۱۶۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۱  هزار و ۷۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، حکشتی، شبندر، شتران و شپدیس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، تاپیکو و خودرو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۰۸ هزار و ۳۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غسالم(سالمین‌ ) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شوینده، دامین، غشاذر  و غشاذر بود. همچنین نماد معاملاتی خکار(ایرکا پارت صنعت) با ۵.۰۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ورنا، خمحور، ولغدر  و خنصیر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا