اخبار بورس

رشد شاخص بورس امروز ( چهارشنبه ) و آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز چهارشنبه براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

تغییرات در شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۴۹۹ واحد رشد به ۲۱۳ هزار و ۷۸۳  واحد همراه بود و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۹۹۳ واحد افزایش به ۱۴۲ هزار و ۲۲۷ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴ هزار و ۶۸۶ واحد افزایش به رقم ۷۷۱ هزار و ۸۵۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۹ هزار و ۶۲۴ واحد و شاخص بازار دوم ۲۹ هزار و ۴۱۲ واحد افزایش داشتند.

موثرترین نمادها بر بورس امروز

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۱۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۱۶ واحد، ملی صنایع می ایران (فملی) با ۹۰۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۴۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۱۵ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۰۰ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۵۵ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۵۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۴۷ واحد، بورسس کالای ایران (کالا) با ۱۳۲ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۸۶ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

هم چنین امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، سالمین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۳۹ میلیون و ۲۱ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۶۱۷  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۷۵ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۷۲۷  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۲۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۱۶۵  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و پتروشیمی مارون (مارون) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، کلر پارس (کلر)، بانک دی (دی) سرمایه گذاری سبحان (وسبحان)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) و آسیا سیر ارس (حاسا) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا