اخبار بورس

بازار بورس فردا چهارشنبه 23 مهر 99 چه خواهد شد؟

امروز سه شنبه 22 مهر 99 ، شاخص بورس با 0.01 درصد (133 واحد) رشد به 1 میلیون و 579 هزار و 639 واحد رسید. همانطور که در پیش بینی بازار بورس 22 مهر 99 گفته شد، بازار امروز متعادل رو به مثبت پیشرفت. اما وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه 23 مهر 99 چگونه خواهد شد؟

پیش بینی بازار بورس فردا 23 مهر 99

امروز بر خلاف چند روز گذشته بازار خوب شروع شد اما رفته رفته هیجانی شد و مدام صف خرید و فروش عوض می شد. همانطور که در پست های آموزش بورسی گفته شد، در چنین شرایطی بهترین استراتژی سرمایه گذاری در بورس پایبندی به دارایی و عدم خرید و فروش بر اساس صف خرید و فروش می باشد.

به گفته یکی از کارشناسان بازار سرمایه، عرفان هودی، سهامدارانی که در دوره اصلاح بازار ضرر کردن قطعا تا پایان سال ضررشان جبران خواهد شد. اگر سرمایه گذاران بازار بورس بمانند و سهامداری کنند و از رفتار های هیجانی در بازار بورس پرهیز کنند، قطعا روند بازار مثبت و صعودی خواهد شد.

عرفان هودی کارشناس بازار بورس گفت : شرایط کنونی بازار بورس با تصورات مردم (کسب روزانه 5% سود) بسیار فاصله گرفته است. و از فاز مثبت خالص به فاز خنثی تغییر روند داده است و گاهی نیز نزولی بوده.

وی در ادامه با توصیه سرمایه گذاران به سهامداری در شرایط فعلی، گفت : سهامداران در روند صعودی مطلق، استراتژی بلند مدت ندارند و در روزهای مثبت بازار شاهد بودیم که برخی از فعالان بازار به دنبال استراتژی نوسان گیری هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در حالت خنثی استراتژی نوسانگیری در بورس را به سهامداران توصیه کرد و گفت: سهامداران و سرمایه گذاران نباید در روند صعودی بازار نوسانگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روند استراتژی سهامداران باید از نوسان گیری کوتاه مدت به سمت استراتژی بلندمدت پیش رود، بیان کرد: فعالان قدیمی بازار بورس در سال 93 و 94 تجربیات بسیاری را کسب نمودند که در وضعیت کنونی از آنها کمک می گیرند اما تازه واردان به فکر خروج از سهم می باشند که نتیجه آن کاهش ارزش و حجم معاملات بازار شده است.

بطور خلاصه می توان گفت که تا زمانیکه سهامداران به  احساسات و رفتار های هیجانی خود غلبه نکنند بازار در حالت خنثی باقی می ماند. اما با توجه به کفسازی قیمت اکثر سهم ها در دوره اصلاح بازار ، جذابیت کافی برای سرمایه گذاری فراهم شد و این امر موجب ورود نقدینگی و رشد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا