اخبار بورس

دلیل ابطال معاملات امروز بازار بورس به درخواست برخی فعالان بورس

برخی از فعالان بازار بورس خواستار ابطال معاملات امروز بازار بورس به دلیل کندی هسته معاملات و مشکلات زیرساختی برخی از کارگزاری‌ها خبر دادند.

دلیل این اتفاق از سویی  افزایش کاربران بازار بورس در روزهای اخیر و استقبال سرمایه گذاران از این بازار،  و از سوی دیگر عدم فراهم زیرساخت‌های فنی در سامانه اصلی بورس و هم چنین زیرساخت‌های فنی اغلب کارگزاری‌ها باعث شده تا معاملات بدون دقت و با خطای سیستمی انجام شود. و این باعث شده که امروز معاملات بورس با چالش بسیاری روبرو شود .

یکی از فعالان بازار بورس در این باب گفت که ، هسته معاملات نیز کشش لازم برای انجام معاملات را ندارد و این باعث شده سفارشات کاربران با تاخیر ارسال شود که این اتفاق موجب ضرر مالی سهام داران می شود.

هم چنین کارگزاری‌هایی که مبالغ هنگفتی را بابت کارمزد از سهام‌داران دریافت می‌کنند در موقع نیاز در دسترس نیستند و این باعث برهم حوردن تمرکز سهام‌داران برای خرید و فروش سهام خود میش.د.

همین مشکلات فنی سایت موجب شدتا کاربران سه کارگزاری بورسی امروز  نتوانند در معاملات شرکت کنند.

یکی دیگر از فعالان بازار بورس معتقد است که کندی هسته معاملات یکی از اصلی ترین دلایل ریزش روزهای اخیر شاخص بورس است و در همین راستا خواهان لغو معاملات امروز(شنبه) شد.

ازطرفی بعضی قیمت های اعلامی روی تابلوی تعدادی از کارگزاری هارا درست نمی دانند و می‌گویند پس از ثبت سفارش متوجه می‌شوند که قیمت‌های صحیح با تاخیر اعلام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا