اخبار بورس

آیا روند نزولی بازار بورس ادامه خواهد یافت؟

بازار بورس پس از اصلاح 3 ماهه، یک هفته سبزی را پشت سر گذاشت و این رشد بگونه ای بود که نشانه هایی از پایان اصلاح بازار سرمایه به چشم می خورد. اما امروز یکشنبه دوم آذر ماه 99 بازار با افت 2 درصدی همراه شد که برخی از کارشناسان نیز پش بینی کرده بودند که بازار در محدود 1 میلیون 350 هزار واحدی کمی درجا خواهد زد تا بتواند وارد کانال 1 میلیون 400 هزار واحدی شود. این سوال برای برخی از فعالان بازار سرمایه مطرح شد که آیا روند نزولی بازار بورس ادامه خواهد یافت؟ و آیا اکنون بهترین زمان برای خرید سهام است؟

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

تپسی چه زمانی در بورس عرضه خواهد شد؟

فرهاد دژپسند از زمان عرضه دارا سوم می گویند

آیا روند نزولی بازار بورس ادامه خواهد یافت؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار و نمادهای شاخص‌ساز بیشتر شد و شاخص کل بعد از نزول ۲ درصدی به یک میلیون و ۳۳۸ هزار واحد رسید و همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی داشت.

بازار سهام بعد از ۶ روز متوالی مثبت بودن امروز تحت تاثیر معاملات منفی نمادهایی چون فولاد، فارس، شستا و فملی روندی نزولی پیدا کرد اما پیش‌بینی می‌شود اگر بازار سهام امروز صف فروش نماند تقاضا در روزهای آینده معاملات این هفته به بازار سهام بازمی‌گردد.

گروه‌های پالایشی‌ها و معدنی‌ها تنها گروه‌هایی هستند که در میان بزرگان معاملات در مدار مثبت و صعودی در آن‌ها به چشم می‌خورد نمادهای کگل، کچاد، شتران و شپنا مورد توجه بازار در مدار مثبت هستند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس تا این لحظه در حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان و خروج پول حقیقی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان می‌باشد. (نبض بورس)

همچنین به نظر می‌رسد در برخی نمادها صفوف فروش در حال جمع‌آوری است و روند بازار سهام بعد از بازگشت تقاضا مثبت خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود شاخص کل بازار سهام در پایان معاملات این هفته به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

با تولید واکسن کرونا و افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش نرخ‌های داخلی، توقف فروش سهام عدالت و بازگشت اعتماد نسبی به بازار سهام روند صعودی شاخص کل صعودی شد.

در جریان معاملات امروز تحرکات مثبت زیادی مشاهده می‌شود و احتمالا تا پایان معاملات امروز بازار صف‌های فروش جمع می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا