اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران

مقدمه

اگر شما از دسته افرادی هستید که در بازار بورس و فرابورس فعالیت می کنید و یا پیگیر اخبار عرضه های اولیه در شرکت های بورس ایران هستید، لازم است بدانید که پذیره نویسی چند نماد در مرحله عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران در حال انجام می باشد. در این مقاله می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران

همانطور که گفته شد در این مقاله قصد پیگیری اخبار مرتبط با عرصه اولیه در شرکت فرابورس ایران را داریم. طبق بررسی های انجام شده نماد های اوراق اسناد خزانه اسلامی ، شرکت و صندوق سرمایه گذاری جسورانه پویا الگوریتم و شرکت تابان نیرو سپاهان در روز های آینده عرضه اولیه دارند. که در ادامه به بررسی جزئیات هر یکی از آن ها می پردازیم.

اطلاعیه پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه پویا الگوریتم در فرابورس

به اطلاع مي رساند صندوق سرمايه گذاری” جسورانه پويا الگوريتم” در نظر دارد واحد های سرمايه گذاری خود را، بر اساس مجوز شماره 127396/121 مورخ 01/09/1399 سازمان بورس و اوراق بهادار، از طريق بازار ابزار های نوين مالی فرابورس ايران پذيره نويسي نمايد. برخي از مهمترين مشخصات صندوق سرمايه گذاری جسورانه مذکور به شرح زير مي باشد:

مشخصات کلی صندوق:

  • نام صندوق: صندوق سرمایه گذاری جسورانه پویا الگوریتم
  • نماد معامالتی: پویا
  • حوزه فعالیت: صندوق فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، رسانه و سرگرمی و بایو و نانو تکنولوژی
  • تعداد كل واحد های سرمایه گذاری:  500 هزار واحد
  • تعداد ممتاز: 100 هزار واحد
  • تعداد عادی: 400 هزار واحد
  • سرمایه صندوق: 500 میلیارد ریال
  • ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری: 1,000,000 ریال
  • مبلغ پرداخت شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری: 20%
  • مبلغ تعهد شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری: 80%
  • دوره فعالیت صندوق: 5 سال

نحوه و مشخصات پذیره نویسی ن

  • كارگزار پذیره نویسی: كارگزاری آینده نگر خوارزمی
  • شبکه پذیره نویسی: شبکه كارگزاری های عضو فرابورس ایران
  • نحوه پذیره نویسی: معادل مبلغ پرداخت شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری
  • حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر كد معامالتی حقیقی و حقوقی: 1000 واحد سرمایه گذاری
  • حداكثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر كد معامالتی حقیقی و حقوقی: نامحدود
  • نحوه تسویه و پایاپای: 2+T

عرضه اولیه صندوق جسورانه پویا الگوریتم در فرابورس ایران

در قسمت های قبلی مقاله در خصوص عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران با شما صحبت کردیم. در خصوص اطلاعات بیشتر درباره عرضه اولیه در شرکت فرابورس برای این نماد باید اشاره کنیم که از مجموع سرمایه صندوق، 20 %درصد آن در زمان تاسیس تأدیه شده و 80 % در تعهد سرمایه گذاران می باشد كه در طول دوره سرمایه گذاری و پیرو فراخوان های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین شده بر اساس امیدنامه پرداخت شود. در صورتی كه هر یک از سرمایه گذاران در زمان مقرر مبلغ فراخوان شده را تأدیه ننماید و یا به هر دلیل تأدیه مبلغ مذكور برای ایشان امکان پذیر نباشد، مدیر صندوق بر اساس رویه ای كه در امیدنامه مشخص شده است، اقدام می نماید.

عرضه عمده سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت تابان نیرو سپاهان 

در خصوص عرضه عمده سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت تابان نیرو سپاهان در عرضه اولیه در شرکت فرابورس ایران باید اشاره کنیم که سهام عمده این شرکت قرار است در اولیل دی ماه 99 در نماد تابا4 در شرکت فرابورس ایران منتشر و عرضه شود. بنابر اطلاعیه شرکت فرابورس ایران در خصوص عرضه نماد تابا4 ( شرکت تابان نیرو سپاهان ) سهم معادل 10.31 درصد از سهام شرکت تابان نیرو سپاهان ( تابا4 ) به طور عمده و نقد در بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد شد. تاریخ عرضه روز شنبه 6 دی ماه 99 مورخ 99/10/06 می باشد.

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

در ادامه به متن اطلاعیه عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در روز چهارشنبه 5 آذر 99 توجه داشته باشید. متن اطلاعیه: باستناد پذیرش مورخ 1399/04/09 اوراق اسناد خزانه اسالمی با سررسید 1402/02/18 توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، به اطلاع می رساند؛ نظر به احراز شرایط پذیرش اوراق یاد شده، نماد معاملاتی اوراق مذکور برای اولین بار در روز چهارشنبه مورخ 1399/09/05 در بازار ابزار های نوین مالی گشایش می یابد. قیمت پایانی اوراق، میانگین موزون معامالت روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود.

مشخصات عرضه اولیه اوراق اسناد خزانه اسلامی 

نام اوراق: اسناد خزانه اسالمی 020218،

ارزش اسمی هر ورقه: 1،000،000 ریال،

نوع اوراق: اوراق بانام و قابل معامله در فرابورس ایران،

تاریخ سر رسید اوراق: 1402/02/18،

تاریخ انتشار اوراق: 1399/02/20،

تعداد کل اوراق: 25،000،000 ورقه،

نام ناشر: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران،

عامل پرداخت در سررسید: شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ( سهامی عام )

حداقل حجم هر سفارش و واحد پایه سفارش (LOT): یک ورقه،

لازم به ذکر است، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با در اختیار داشتن کد معامالتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی در عرضه اولیه شرکت فرابورس ایران اقدام نمایند.

بدیهی است با توجه به اطلاعیه شماره 12030047 موضوع نامه شماره 121/330638 مورخ 1394/07/07 اداره محترم امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی صندوق های سرمایه گذاری می توانند با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه و صرفاً با توجه به صرفه و صالح سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این اوراق اقدام نمایند و نیازی به برگزاری مجمع صندوق و سایر تشریفات اصالح امیدنامه نمی باشد. همچنین، معاملات ثانویه اوراق اسناد خزانه اسلامی بعد از عرضه اولیه در بازار ابزار های نوین مالی فرابورس ایران قابل انجام می باشد. اطلاعات تکمیلی در خصوص اوراق مذکور در اطالعیه پذیرش اسناد خزانه اسلامی به شماره 1938/ن/98 مورخ 1399/04/11 در سایت اینترنتی فرابورس ایران به نشانی www.ifb.ir در دسترس علاقه مندان می باشد.

پیشنهاد می شود: پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه پویا الگوریتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا