اخبار عرضه اولیه

جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی

جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی اعلام شد.

جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی و در اواخر مرداد ماه 1402 اعلام شد. بر اساس این بخشنامه، طرح بخشودگی 17 روزه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی در هفته دولت و همزمان با اربعین اجرا می شود. صندوق تامین خسارات بدنی در مرداد ماه پیشنهاد طرح بخشودگی را به بیمه مرکزی و وزیر اقتصاد داد. با موافقت وزیر اقتصاد در نهایت بیمه مرکزی جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث را اعلام کرد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد این بخشنامه با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جزییات بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در شهریور 1402

بیمه مرکزی در هر سال به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه و ترویج فرهنگ خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، به مناسبت‌های مختلف اقدام به اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد شخص ثالث می‌کند. در ادامه در مورد جزییات بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث با شما صحبت می‌کنیم.

زمان اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی

بر اساس جدیدترین بخشنامه‌ای که بیمه مرکزی برای بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث اعلام کرده است؛ طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث در روزهای دو الی 18 شهریور سال جاری اجرا خواهد شد. این بازه زمانی 17 روزه یک فرصت طلایی برای افرادی است که موعد سررسید بیمه آن‌ها گذشته یا هنوز بیمه شخص ثالث را خریداری نکرده‌اند.

دلایل اجرایی شدن بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث توسط بیمه مرکزی

تورم و شرایط نامناسب اقتصادی از دلایل اجرایی شدن طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث است.

بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارات بدنی برای اجرای بخشنامه بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث در سال 1402، دلایل زیر را ارائه دادند:

  • تاثیر تورم و شرایط اقتصادی
  • اثرگذاری تحریمات خارجی بر زندگی شهروندان
  • ترویج و گسترش فرهنگ بیمه
  • شروع موج دوم سفرهای تابستانی در شهریورماه
  • تردد زائران اربعین در مسیرهای زمینی
  • پایان اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث بسیاری از بیمه‌گزاران در این بازه زمانی

وسایل نقلیه مشمول بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

بر اساس بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی، طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث شامل تمامی وسایل نقلیه زمینی اعم از خودروهای سواری، تاکسی، ماشین‌های سنگین، موتورسیکلت‌ها، ماشین آلات کشاورزی و تمامی وسایل نقلیه موتوری می‌شود. به همین دلیل این بخشنامه یک فرصت طلایی برای مالکان وسایل نقلیه‌ای است که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دارند.

جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چیست؟

بعد از صحبت در مورد بخشنامه بخشودگی، باید در مورد جرایم بیمه شخص ثالث هم اطلاعاتی داشته باشید. در ابتدا بهتر است بدانید بیمه شخص ثالث یک بیمه‌نامه اجباری برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. با توجه به این تعریف تمام وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث را خریداری کنند. این موضوع به معنای این است که اگر حتی یک روز از زمان اعتبار بیمه شخص ثالث شما گذشته باشد، مشمول جریمه دیرکرد شخص ثالث خواهید شد.

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

نوع خودرو، تعداد سیلندر، ظرفیت بار و مواردی از این دست در نحوه محاسبه جریمه دیرکرد ماشین‌ها تاثیرگذار هستند. در مورد موتورسیکلت‌ها جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث علاوه بر موارد فوق به نوع کاربری هم بستگی دارد. برای محاسبه جریمه دیرکرد از فرمول زیر استفاده می‌شود:

جریمه دیرکرد هرروز برابر است با حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر تعداد روز سال یعنی 365 روز

تاثیر جرایم دیرکرد بر تخفیفات بیمه شخص ثالث

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بر تخفیفات بیمه تاثیر دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث و میزان آن، روی تخفیفات بیمه شخص ثالث تاثیری ندارد. اما جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث حذف یا بخشوده نمی‌شود مگر در شرایطی مانند اعلام طرح بخشودگی یا توقف خودرو در پارکینگ راهنمایی و رانندگی یا این که شرط معافی از سوی بیمه مرکزی اعلام شده باشد. هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حساب صندوق تامین خسارات بدنی واریز می‌شود و این یکی از دلایل عدم بخشودگی آن در شرایط عادی است.

خرید بیمه یکساله از بیمه دات کام و بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

خرید بیمه یکساله از بیمه دات کام

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام به صورت نقدی و اقساط

بر اساس بخشنامه جدید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به شرطی بخشیده می‌شود که مالک وسیله نقلیه بیمه‌نامه یکساله شخص ثالث را در این طرح خریداری نماید. با توجه به این موضوع بیمه دات کام این بار هم در کنار دارندگان وسایل نقلیه مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث است. کارگزاری بیمه دات کام با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی امکان خرید اقساطی بیمه شخص ثالث را در ایام اجرا شدن طرح بخشودگی در دسترس مخاطبان خود قرار داده است.

علاوه بر خرید اقساطی، شما با خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام از مزایای زیر برخوردار می‌شوید:

  • خرید سریع، راحت و آنلاین در 7 روز هفته
  • ارسال رایگان بیمه‌نامه
  • خرید اقساطی بدون نیاز به چک و سفته
  • امکان استفاده از مشاوره رایگان قبل از خرید بیمه شخص ثالث
  • استعلام بیمه شخص ثالث
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • استفاده از تخفیفات موجود در کمپین‌های مختلف

برای برخورداری از این مزایا و خرید بیمه شخص ثالث، کافی است به سامانه Bimeh.com وارد شده و با انتخاب بیمه شخص ثالث، بیمه خود را در چند مرحله ساده خریداری نمایید.

خرید یکساله بیمه شرط بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

بر اساس جدیدترین بخشنامه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث، این طرح در شهریور ماه سال 1402 در روزهای دو الی 18 شهریور اجرا می‌شود. این بازه زمانی 17 روزه بهترین زمان برای افراد دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث است تا با خرید بیمه‌نامه یکساله از بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برخوردار شوند. در این مقاله در مورد جزییات بخشنامه بخشودگی با شما صحبت کردیم. همچنین یک کارگزاری اینترنتی معتبر را نیز برای خرید و تمدید بیمه شخص ثالث به شما معرفی نمودیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله به اهمیت خرید بیمه شخص ثالث پی‌برده باشید و در صورت داشتن جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، این فرصت فوق‌العاده را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا