اخبار عرضه اولیه

مشترکان بد مصرف، منتظر قطع آب در زمان اوج مصرف باشند

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد امسال برای اولین بار با مشترکان بد مصرف آب برخورد خواهد گردید به گونه‌ای که از ابتدای تیرماه آب این دسته از مشترکان در ساعات اوج مصرف به مدت ۲ تا ۵ ساعت قطع خواهد شد و علاوه بر آن آب‌ بهای این افراد به صورت پلکانی افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه خبر کامل تنبیه مشترکان بد مصرف آب را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

بیشتر بخوانید:

تنبیه برای مشترکان بد مصرف آب

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، چه کسانی مشمول این هشدار می‌شوند؟

به نقل از تسینم، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به مشترکان پرمصرف و بدمصرف، از طریق قبض یا پیامک اخطارهای متواتر داده شده است. او افزود: از ابتدای تیرماه و بدون اخطار مجدد، آب شرب این دسته از مشترکان به مدت دو تا پنج ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد.

بختیاری با اشاره به این‌که برای آن دسته از مشترکانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند آب بها به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: با اجرای این طرح شاهد تفاوت معنادار در تعرفه مشترکان بدمصرف خواهیم بود.

وی به افزایش ۶۰ درصدی تعرفه آب مشترکان بدمصرف اشاره کرد و گفت: اگر تغییری در رفتار مشترکان بدمصرف دیده نشود، آب شرب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما چنانچه شاهد تغییر رفتار و کاهش مصرف آنان باشیم فقط یک‌بار با محدودیت روبرو خواهند شد.

بختیاری با بیان این‌که الگوی مصرف برای هر خانوار تهرانی ۱۴ مترمکعب در ماه یا ۱۴۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است، افزود: ۴۰ درصد مشترکان تهرانی مطابق الگو و ۲۰ درصد کمی بیش از الگو آب مصرف می‌کنند و ۲۰ درصد باقی‌مانده مشترکان پرمصرف و بدمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: هم اکنون به طور متوسط در هر ثانیه ۴۰ هزار لیتر آب در شهر تهران مصرف می‌شود و تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکان یعنی ۴۰۰۰ لیتر در ثانیه، تهران از تنش آبی تابستان امسال عبور خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا