اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه سهام شرکت زرماکارون را در گرو اعلام مدیران شرکت بورس

محسن امینی مدیر عامل شرکت زر  از توقف عرضه اولیه شرکت زر ماکاران در بورس گفت:

این شرکت هفته گذشته در آستانه عرضه اولیه و کشف قیمت سهام در بورس قرار گرفت که این فرآیند به دلیل افزایش نرخ در محصولات برخی مواد غذایی به طور موقت متوقف شد و قرار است پس از رفع ابهامات عرضه اولیه سهام این شرکت با نماد “غزر” انجام شود.

 دلیل موکوا شدن عرضه اولیه به روز دیگر به خاطر  عدم شفافیت و ایجاد ابهامات در صورت‌های مالی است که ،تا رفع ابهامات سازمان بورس، تاریخی را برای عرضه اولیه زر ماکارون اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که علاوه بر عرضه اولیه این شرکت، در آینده عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ هم انجام خواهد شد افزود: همه محصولات هلدینگ زر صادرات محور هستند. همچنین سیاست ما در صادرات، تمرکز صدور محصولات به کشورهای اروپایی است و صادرات به کشورهای همسایه را هم انجام می‌دهیم.

ویمیزان  سهم شرکت زرماکارون از بازار داخلی حدود 60 درصدبیان کرده ، اضافه کرد: موضوع افزایش سرمایه این شرکت در مجمع آتی که تیرماه برگزار می‌ود، مطرح خواهد شد و در صورت موافقت نسبت به افزایش سرمایه از روش‌های مختلف از جمله از محل مطالبات اقدام خواهد شد؛ چرا که این شرکت مطالبات قابل توجی دارد.

امینی همچنین در مورد برنامه افزایش تولید این شرکت گفت: زر ماکارون به عنوان بزرگترین شرکت فعال کشور در حوزه تولید ماکارانی از سال 96 با افزایش ظرفیت تولید در این حوزه به بیش از 450 هزار تن در سال ظرفیت زیادی برای تبدیل گندم به عنوان محصول استراتژیک به محصولاتی با ماندگاری بالا ایجاد کرده است.

وی در این برنامه به تامین مبلغ افزایش سرمایه از محل مطالبات سهام‌داران، اشاره کرد و گفت: محصولات این شرکت ارزان‌ترین کالا در سبد غذایی خانوار  است.

به گفته رضا مشهدی زاده، پذیرش زر ماکارون در بورس، مدت زمان زیادی طول کشید. که دلیل این امر آشنایی ناکافی سازمان بورس از صنعتی که شرکت‌هایی مانند زر ماکارون در آن فعال می‌باشند، است.

طبق این گزارش  قرار بود تعداد 192میلیون سهم معادل 12 درصد سهام شرکت زر ماکارون، هفته گذشته با نماد معاملاتی “غرز” در محدوده قیمتی 4300تا 4550 تومان برای هر سهم در بورس تهران عرضه ‌شود که با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت از جمله اطلاعات منتشره در سایت کدال، عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس لغو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا