اخبار بورساخبار عرضه اولیه

شاخص کل بورس در 15 تیرماه 99

امروز یکشنبه 15 تیرماه 99 امروز شاخص کل بورس با ۱.۹ درصد رشد معادل ۳۱۴۲۱ پله صعود کرد و به یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱.۱۲ درصد رشد معادل ۵۲۰۹ پله صعود را تجربه کرد و به ۴۶۹ هزار واحد رسید. تفاوت معناداری میان رشد شاخص کل و شاخص هم وزن همچون روز‌های گذشته بیان گر توجه بیشتر بازار به نماد‌های بزرگ و شرکت‌های شاخص ساز است.

نمادهای دارای صف فروش

هم چنین امروز در آغاز مرحله پیش‌گشایش بازار سهام  صف‌های خرید در نمادهایی چون وآیند، شپنا و خگستر مشاهده شد و نمادهایی چون فولاد و فملی نیز در محدوده مثبت متقاضی دارند ولی  تعداد نمادهایی که در محدوده منفی و صف فروش با فشار عرضه همراه هستند نیز بسیار زیاد است و به نظر می‌رسد بورس امروز شروعی متعادل و رو به منفی داشته باشد.

در طرف عرضه نیز شاهد صفهای فروش چندده میلیونی در نمادهایی چون وپارس، سامان و وصنعت هستیم. این  در حالی است که روز گذشته شاخص کل اگر چه رشدی ۶ هزار واحدی را به ثبت رساند اما شاخص کل هم وزن منفی بود و نشاندهنده  جو فروش در بازار سهام روز گذشته داشت.

امروز ۱۵ تیر ماه در دو بازار بورس و فرابورس در مجموع ۴۵۷  نماد در قیمت‌های مثبت و ۱۵۸ نماد در قیمت‌های منفی معامله شدند. در جریان معاملات امروز ۸ میلیارد و ۹۹۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان معامله شد.

همچنین بر اساس اعلام ناظر بازار زمان معاملات نماد سیتا از ساعت ۱۲ و ۳۵ تا ۱۳ و ۳۵ و همچنین نمادهای خودرو و خساپا از ساعت ۱۳ و ۴۵ تا ۱۴ و ۴۵ خواهد بود.

معاملات امروز بورس در حالی از دقایقی دیگر آغاز می‌شود که به گفته یک کارشناس احتمالا امروز از نیمه دوم بازار شاهد بازگشت شاخص کل به روند صعودی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا