اخبار عرضه اولیه

اطلاعاتی در مورد آخرین عرضه اولیه بورس در سال جاری

باتوجه به گفته مقامات مسئول که درباره عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان در برنامه آینده بورس اعلام شد اما در حال حاضر تنها نمادی که اطلاعیه آن در فرابورس درج شده، آریا ساسول است.

بعد از توقف عرضه اولیه بورس از آبان تا بهمن ماه امسال، چهار عرضه اولیه در بهمن ماه امسال و سه عرضه اولیه تاکنون در اسفند ماه انجام شده است. آخرین عرضه اولیه مربوط به عرضه اولیه شگویا بوده است. البته بنظر میرسد در هفته جاری عرضه اولیه دیگری انجام شود.

۱۵ اسفند ماه امسال با درج اطلاعیه شرکت پلیمر آریا ساسول در فرابورس سهام داران چهارمین عرضه اولیه اسفند ماه امسال باشند.

در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما،در مورد عرضه اولیه آریا امیر هامونی گفته شد : در تلاش هستیم تا پایان سال عرضه‌های اولیه پتروشیمی آریا ساسول، شرکت‌های زیر مجموعه شستا، صباتامین و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم. البته قبلا گفته شده بود پلیمر آریاساسول بورسی شد. آریاساسول با نماد «آریا» در بازار دوم فرابورس درج شد. هم چنین بیان شده که احتمالا سهام پتروشیمی آریاساسول پیش از سال جدید عرضه شود.

مدیرعامل فرابورس درباره تخصص لازم بورس برای افراد جدیدالورود به بورس بیان کرد : که نباید این افراد ورود به بورس را شغل دوم بدانند و بایداز تخصص لازم را داشته باشند و  افزود: ما با توجه به زیرساختها، بازار را مدیریت می‌کنیم، اما افراد باید به سطحی از سواد مالی کافی برسند و وقت و اگاهی کافی برای حضور در بازار بورس داشته باشند.

درباره ورود مردم به بورس بیان کرد که به فضای مجازی اطمینان نکنند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند و از افراد متخصص دارای مجوز از سازمان بورس جهت مشاوره برای حضور در بازار استفاده کنند .

مدیرعامل فرابورس در اخرگفت: باید فرهنگ سهامداری را گسترش دهیم و از این بازار ثروت افرینی کنیم و با نگاه بلندمدت در بازار و با کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان بورس فرصتهای خوبی برای همه و برای اقتصاد ایران ایجاد شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا