اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

صندوقهای امانات بانک ها بیمه می شوند

با توجه به سرقت صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد هم اکنون علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی خبر از بیمه شدن صندوق امانات بانک ها داده است که در ادامه می توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

بیمه شدن صندوق امانات بانک ها

بعد از سرقت صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی اقداماتی در جهت بیمه شدن صندوق های امانات بانک ها صورت گرفته است.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی در این خصوص گفت به منظور جلوگیری از به وجود آمدن حادثه های مشابه جلسات مختلفی در این خصوص برگزار و پیش نویس هایی تدوین شده است که بر اساس آن تا یک سقفی صندوق های اجاره ای بانک ها با پرداخت هزینه از سوی متقاضی مشمول بیمه خواهند شد.

در حادثه سرقت صندوق های امانات بانک ملی به دلیل اینکه مسئولان بانک و بیمه هیچ اطلاعی از محتویات داخل صندوق ها نداشته اند پس مسئولیتی هم در قبال خسارت وارد شده نداشتند.
همچنین گفته می‌شود شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل این که معمولاً محتوای صندوق های امانات محرمانه میباشد نمی توانند به طور مشخص بیمه ای برای آن در نظر بگیرند بلکه به صورت کلی صندوق اجاره باید بیمه شود که در این مورد سقف آن مورد توجه خواهد بود.

حال با توجه به این موارد قیطاسی گفت با توجه به پیش نویس های تدوین شده متناسب با اندازه صندوق و توافق متقاضی صندوق، این صندوق ها بیمه خواهند شد که البته هنوز این پیش نویس ها به تصویب نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا