اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

سامانه یکپارچه فروش خودرو به کار خود پایان داد

با اینکه تنها سه ماه از فعالیت سامانه یکپارچه فروش خودرو میگذرد اما به تازگی منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت خبر از تعطیل شدن این سامانه داد. در ادامه میتوانید خبر کامل تعطیل شدن سامانه یکپارچه فروش خودرو را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو که کار خود را از خردادماه آغاز کرده بود در حال حاضر با اعلام معاون حمل و نقل وزارت صمت به کار خود پایان داد.

به تازگی منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت در آخرین گفتگوها خبر است از به پایان رسیدن کار سامانه یکپارچه فروش خودرو داد و اعلام کرد دیگر قرعه کشی در این سیستم انجام نخواهد شد.

وی در ادامه گفت این سامانه با هدف تحویل سر وقت خودروها و نظارت بر تعداد مجاز فروش خودرو به کار گرفته شد. اما در حال حاضر صحبت های منوچهر منطقی نشان از عدم موفقیت این سامانه در تنظیم وضعیت بازار خودرو داشته است.

با اینکه قبل تر گفته شده بود در ۶ ماهه دوم سال هر ماه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در این سامانه عرضه خواهد شد اما در حال حاضر این سامانه در کمتر از ۶ ماه از فعالیت فروش خود باز ایستاد.

در حال حاضر با حذف این سامانه فروش خودرو از مجرای فروش داخلی شرکت ها و یا بورس کالا انجام می گیرد.

بر این اساس سامانه فروش خود شرکت ها مسئول فروش خودروهای تولیدی خواهد بود و شرکت های خودروساز موظف به تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا