اخبار مهم اقتصادی

درآمد دولت از بخش مالیات در 8 ماهه ابتدایی سال چقدر بوده است؟

بخشی از درآمدهای دولت از پرداخت مالیات توسط مردم تامین می گردد. این مالیات ها در بخش های مختلف اقتصادی توسط مردم به دولت پرداخت می شود. اما دولت چه میزان درآمد خود را از این بخش تامین می کند؟ در درآمد 8 ماهه ابتدایی سال جاری دولت چه میزان به مالیات های پرداختی متعلق است؟

درآمد دولت از مالیات تا آبان ماه 99 چقدر بوده است؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس پرس؛

خزانه داری کل در گزارشی درباره عملکرد بودجه سال جاری اعلام کرد: در 8 ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات بالغ بر 131.4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت شده است. این مالیات طی ۸ ماه سال در بخش های مختلف اقتصادی اعم از شرکت‌ها، مالیات حقوق، ثروت، کالا و خدمات، پرداخت شد.

براساس  این گزارش، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، کارکنان دولتی و غیر دولتی،34.7 و 25.7 میلیارد تومان مالیات داده‌اند که نشان از تحقق  78 و 74درصدی دارد. مالیات بر ثروت، واردات و کالا و خدمات هم 15.7، 9.5 و 45.5 هزار میلیارد تومان بوده که 186، 39 و 49 درصد محقق شده است.

بیشترین رشد در بخش مالیات ثروت رخداده که به علت رشد مالیات بر نقل و انتقام سهام بود. این رقم در بودجه سال گذشته 2.2 میلیارد تومان بوده که در سال 1400 به 14 میلیارد تومان رسیده است.

مالیات یک دوازدهم سال گذشته از 5.7 میلیارد تومان به 7.2 میلیارد تومان افزایش داده شده در حالی که مالیات عملکرد سال 98 شرکتهای دولتی 6.9 میلیارد تومان بوده ولی در لایحه بودجه سال آینده 4.0 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که منجر به افزایش غیرواقعی منابع می‌شود.

با توجه به شیوع کرونا و رکود اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تلاطم ارزی، مصرف بخش خصوصی در بخش کالا و خدمات به شدت کاهش یافته است.

همچنین بخوانید: درآمد 95 هزار میلیاردی دولت از فروش سهام در سال 1400!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا