اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

افزایش وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

در آخرین خبرهای منتشر شده توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مبالغ وام ازدواج برای زوجین در سال آینده با افزایش همراه شده است که در ادامه میتوانید خبر کامل آزاد بخوانید:

بیشتر بخوانید:

شرایط سخت تر برای دریافت وام ازدواج

در حال حاضر و از ابتدای سال ۱۴۰۱ وام ازدواج برای زوجین ۱۲۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون تومان تعیین گردید.
حال با توجه به این که در هفته‌های گذشته، لایحه بودجه ۱۴۰۲ در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ اظهارات زیادی در خصوص افزایش وام ازدواج شنیده می شود.
مجید نصیرایی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در خصوص مبلغ وام ازدواج برای سال آینده گفت: گمانه زنی هایی در خصوص افزایش این وام وجود دارد؛ اما این را باید در نظر گرفت که افزایش وام ازدواج، می تواند مانع های بیشتری را در خصوص عدم دریافت این وام ایجاد نماید.
با توجه به اخباری که توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس منتشر شده است وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ به ۱۷۰ میلیون تومان و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا میکند.
این در حالی میباشد که چنانچه آقایان در کمتر از ۲۵ سال و خانم ها در کمتر از ۲۳ سال ازدواج نمایند میتوانند از وام با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.
در حال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه هم اکنون و با همین مقادیر فعلی بسیاری از بانکها به دلیل عدم نقدینگی از دادن وام ازدواج به زوجین خودداری می کنند افزایش این مبلغ می‌تواند موانع جدیدی در این خصوص ایجاد نماید.
لازم به ذکر است که مبالغ گفته شده به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و هنوز به تصویب نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا