اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

ادامه عرضه خودرو در بورس کالا

با اینکه قرار بود عرضه خودرو در بورس کالا به پایان خود برسد اما طبق آخرین خبرها عرضه در بورس کالا همچنان ادامه دار خواهد بود که در ادامه خبر کامل آن را خواهید خواند:

بیشتر بخوانید:

جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا

در ابتدای هفته بود که خبری مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای رقابت منتشر گردید که این خبر جنجال زیادی را برای خودروسازان ایجاد کرد.
بسیاری از کارشناسان خودرو معتقد بودند که عرضه خودرو در بورس کالا توانست در به تعادل رسیدن بازار خودرو و کاهش زیان خودروسازان نقش بسزایی داشته باشد.
اما شورای رقابت معتقد بود عرضه خودرو در بورس کالا علاوه بر ظلم در حق مصرف کنندگان واقعی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد می گردد.
حال در آخرین خبرها مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد با توجه به تصویب لایحه جدید در کمیسیون تلفیق عرضه خودرو در بورس کالا ادامه خواهد پذیرفت و تعیین قیمت پایه توسط شورای رقابت صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه گفت از این پس مانند گذشته خودروسازان موظف به عرضه خودروهای خود در بورس کالا بوده و تنها قیمت پایه آن توسط شورای رقابت انجام می گیرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در ادامه تصریح کرد از این پس عرضه خودرو در بورس کالا و تصمیم گیری در خصوص آن به بورس کالا واگذار شده و شورای رقابت دیگر اختیاری در خصوص تصمیم گیری برای عرضه خودرو در بورس ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا