اخبار مهم اقتصادی

وام فرزند آوری چقدر است و به چه کسانی تعلق میگیرد؟

وام قرض الحسنه فرزندآوری جز یکی از تسهیلات قانون بودجه امسال برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که در این طرح فرزندانی که از سال 1400 به بعد به دنیا بیایند سرپرست آن ها می تواند این تسهیلات را دریافت کند، در ادامه این مطلب می خواهیم بدانیم که این وام فرزندآوری چقدر است و به چه کسانی تعلق خواهد گرفت؟

رقم وام فرزند آوری چقدر است؟

در بودجه سال آینده برای خانوار هایی که صاحب چند فرزند شوند تسهیلات متعددی در نظر گرفته شده از جمله وام ودیعه، خرید مسکن و وام فرزند آوری و … یکی از این وام ها وام فرزند آوری است که مبلغ این وام برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است که باز پرداخت این وام ها هم به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است.

افزایش وام فرزندآوری / صد میلیون تومان وام برای فرزند پنجم

حال اگر خانواده ای صاحب فرزند دو قلو شود به ازای هر فرزند یک وام به خانواده او تعلق خواهد گرفت که کارمزد این تسهیلات 4 درصد است. بازپرداخت اقساط این وام بانکی، از ماه هفتم دریافت آن آغاز می‌شود. یعنی بازپرداخت وام فرزندآوری به این صورت است که 6 ماه دوره تنفس داشته و خانوار ها تا 6 ماه قسطی پرداخت نخواهند کرد.

شرایط دریافت وام فرزند آوری

حال برای توضیح جزئیات وام فرزند آوری و اینکه این وام به چه کسانی تعلق خواهد گرفت باید گفت که این وام به خانواده هایی تعلق می گیرد که از سال 1400 به بعد صاحب فرزند شده باشند، یکی دیگر از شرایط دریافت وام این است که افرادی می توانند درخواست وام فرزند آوری را به بانک بدهند که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و کودک هر دو زیر ۲/۵ باشد. اگر نرخ باروری بالای عدد ۲/۵ باشد وام به خانواده تعلق نمی‌گیرد.

جزئیات دیگر دریافت وام فرزند آوری

متقا ضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۱/۱/۱ به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند، به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می‌گیرد. در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری به چه ترتیب است؟

متقاضیان دریافت این وام باید به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کنند. در این سامانه هم امکان ثبت‌نام وام فرزندآوری وجود دارد و هم ثبت‌نام وام ازدواج. متقاضیان بعد از ورود به این سامانه، باید اطلاعات فردی خود و نوزاد را وارد و فرم مربوطه را تکمیل کنند. بعد طی کردن مراحل ثبت نام کد رهگیری ده رقمی برای فرد ارسال شده و شعبه بانک عامل تعیین می شود بعد از تعیین شعبه تنها ۱۲ روز کاری فرصت دارد که به شعبه مراجعه کند و پرونده دریافت وام را تشکیل دهد. در صورتی که ظرف این مدت به بانک مراجعه نکند، ثبت‌نام فرد منقضی است و این مراحل را باید مجددا طی کند. پس از آن یک مهلت 4 روزه به فرد داده می شود که مدارک خود را تکمیل و ضمانت مورد قبول بانک را ارائه دهد.

کلاهبرداری مجرمان سایبری در پوشش وام فرزندآوری

وام فرزندآوری به متولدین چه سالی تعلق می گیرد؟
فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا بیایند، پدر آن‌ها می‌تواند تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کند.
وام فرزندآوری چند درصد است؟
کارمزد بازپرداخت تسهیلات فرزند آوری 4 درصد است و 6 ماه دوره تنفس برای شروع اقساط وجود دارد.
ثبت نام وام فرزندآوری در کدام سایت امکان پذیر است؟
متقاضیان دریافت این وام باید به آدرس ve.cbi.ir مراجعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا