سبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی شرکت سبدگردان نوویرا

شرکت سبدگردان نوویرا

در این مقاله قصد داریم تا به جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرکت های سبدگردانی به معرفی شرکت سبدگردان نوویرا بپردازیم. اما قبل از هر چیزی شاید برای شما سوال باشد که اساسا شرکت سبدگردان چیست و چه وظایفی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که مطابق با بند ۱۷ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، سبدگردان عبارت است از: ﺷﺨﺺ ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻛﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ﻗﺮاردادی ﻣﺸﺨﺺ و به‌ منظور ﻛﺴﺐ اﻧﺘﻔﺎع، ﺑـﻪ خرید و فروش اوراق ﺑﻬﺎدار ﺑﺮای سرمایه‌ گذار می ‌پردازد. همچنین بر اساس بند ۳۳ ماده ۱ همین قانون، ﺳﺒﺪ ﻣﺠﻤﻮعه دارایی ‌های ﻣﺎﻟﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﻣﺤﻞ وﺟﻮه سرمایه‌ گذاران ﺧﺮﻳﺪاری می ‌شود.

سبدگردانی فرآیندی است که طی آن فرد خبره در امر سرمایه ‌گذاری بر اساس خصوصیات، سطح ریسک ‌پذیری و سرمایه هر سرمایه ‌گذار، سبدی مناسب او تشکیل داده و به‌ صورت مستمر بر آن نظارت و اعمال مدیریت می ‌کند. همچنین، با توجه به تغییر عوامل اثر گذار بر محیط سرمایه‌ گذاری، تصمیمات لازم در جهت رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن از طرف مدیر اتخاذ می‌ شود. مزیت عمده سبدگردانی در استفاده از توان حرفه ‌ای مدیر سبد و مشاوره ‌های تیم مدیران سرمایه‌ گذاری است. این مسئله باعث می ‌گردد که تمام تصمیمات گرفته ‌شده با دقت و بررسی لازم بر روی گزارش ‌های مالی و اخبار بازار سرمایه به انجام برسد و در واقع ارجحیت و تمایز سبدگردانی نسبت به سرمایه ‌گذاری انفرادی و یا از طریق سایر نهاد های بازار سرمایه در همین نکته نهفته است.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان مدبر آسیا

اما تا کنون بیش از 30 شرکت موفق به دریافت مجوز های سبدگردانی از سازمان بورس شده اند. همین موضوع شاید کمی انتخاب یک شرکت مناسب را دشوار کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در سری مقالاتی به معرفی شرکت هاس سبدگردان بپردازیم. این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان نوویران اختصاص دارد. با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی شرکت سبدگردان نوویرا

در خصوص معرفی شرکت سبدگردان نوویرا باید اشاره کنیم که شرکت سبد گردان نو ویرا در تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ مجوز تأسیس خود را به شماره ۱۲۲/۱۳۰۸۶ را از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرده است. این شرکت در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ با شماره ثبت ۵۰۴۴۲۶ و شناسه ملی ۱۴۰۰۶۵۱۱۸۱۶ در اداره ثبت شرکت ‌ها و مالکیت صنعتی تهران، با سرمایه اسمی بیست میلیارد ریال ثبت شده و در روزنامه رسمی شماره ۲۰۹۴۲ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ آگهی تأسیس شرکت منتشر شده است. مجوز فعالیت شرکت سبد گردان نوویرا به شماره ۱۲۱/۳۰۰۱۶ توسط سازمان بورس اوراق بهادار در تاریخ ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ صادر شده است.

شرکت Novira Capital، شریک تجاری سبد گردان نو ویرا است؛ شرکت Metro Real Estate Group در سال ۲۰۰۰ با هدف سرمایه‌ گذاری در صنعت ساختمان شروع به فعالیت کرده و به موفقیت ‌های چشم‌گیری دست پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵ این شرکت به Metro Capital Management تبدیل شد که در زمینهٔ صدور اوراق قرضه ساختمانی و اجرای پروژه‌ های ساختمانی در شمال اروپا پیشرو بوده است.

سبدگردان نو ویرا

در سال ۲۰۱۳ شرکت Novira Capital برای فعالیت در زمینهٔ تأمین مالی به ‌طور تخصصی با انتقال سرمایه مدیران و بخشی از کارکنان شرکت (Metro Capital Management) و در همان فعالیت ‌ها، با قصد تمرکز بیشتر بر بازار سرمایه و تأمین مالی تأسیس شد. شرکت Novira Capital دارای تجربه بین ‌المللی (استونی- لتونی- روسیه) در زمینهٔ تأمین مالی و اجرای پروژه ‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ است. در حال حاضر سرمایه تحت مدیریت این شرکت حدود ۱۰۰ میلیون یورو می ‌باشد. شاید برای شما سوال باشد که معنی این شرکت سبدگردانی چیست؟ در پاسخ باید اشاره کنیم که نوویرا از دو کلمه نو و ویرا تشکیل شده که کلمه نو به معنی تازه و کلمه ویرا به معنی اشتیاق بی پایان برای یادگیری است. برای آشنایی بیشتر و معرفی شرکت سبدگردان نوویرا اینجا کلیک کنید.

مزیت های شرکت سبدگردانی

در قسمت های قبلی مقاله به معرفی شرکت سبدگردان نوویرا پرداختیم. نکته قابل توجه در خصوص معرفی شرکت سبدگردان نوویرا این است که این شرکت تنها شرکت سبدگردان با سهامدار خارجی با تجربه در ایران می باشد. همچنین میانگین تجربه مدیران ارشد نوویرا در بازار سرمایه حدود ۱۵ سال می باشد. شرکت های سبدگردانی که در واقع سرمایه گذاری در بازار بورس از روش غیر مستقیم را امکان پذیر می سازند، مزیت های ویژه ای برای سرمایه گذاران دارند.

از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • رعایت تناسب ریسک و بازده سرمایه ‌گذاری با استفاده از مدل‌ های بهینه‌ سازی سبد سهام
  • بهره ‌گیری از دانش و تجربه نیروی انسانی متخصص و باسابقه در امر سرمایه‌ گذاری
  • مدیریت سبد هر سرمایه ‌گذار متناسب با درجه ریسک ‌پذیری وی
  • اطمینان از عدم سوء‌ مدیریت و سوء استفاده از وجوه، به‌ واسطه تعدد ارکان و نهاد های نظارتی
  • شفافیت بالای اطلاعاتی و گزارشگری
  • مدیریت وجوه نقد راکد با حفظ درجه نقد شوندگی سبد، متناسب با نیاز شرکت ‌ها و افراد
  • پرهیز از رفتار های هیجانی با مدیریت عقلایی سبد
  • نظارت دقیق حسابرس و سازمان بورس و اوراق بهادار بر سبدگردان
  • نگهداری حساب هر سبد به‌ صورت جداگانه در نرم ‌افزار سبدگردانی
  • امکان دریافت گزارش ‌های متناوب از عملکرد سبد سهام توسط سرمایه‌ گذار
  • و غیره.

آدرس شرکت سبدگردان نو ویرا

در این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان نوویرا پرداختیم. در ادامه نیز آدرس و شماره تماس این شرکت را برای شما عزیزان قرار داده ایم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

آدرس: تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، نبش بلوار صبا، ساختمان پانیذ صبا، پلاک ۲، طبقه دوم

تلفن تماس: 02122661584

پیشنهاد می شود: لیست شرکت های سبدگردان مجاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا