آموزش بورس

کد بورسی چند رقمی است؟ به همراه یک نمونه کد بورسی

اولین شرط سرمایه گذاری در بازار سهام و انجام مبادلات بورسی دریافت کد بورسی است. برای سرمایه دارانی که می خواهند وارد دنیای بورس شوندس سوالاتی از این قبیل که کد بورسی چیست ؟ یا کد بورسی چند رقمی است پیش می آید که در این مقاله آموزشی به این سوالات با یک نمونه کد بورسی می پردازیم.

بیشتر بخوانید : اولین قدم برای دریافت کد بورسی چیست ؟

کد بورسی چیست؟

اگه بخواهم پاسخ کوتاه و خلاصه به این سوال بدهیم می توان گفت کد بورسی یک شناسه است که شخص با آن شناسه وارد دنیای بورس شده و مجاز به انجام معاملات بورسی می گردد.

افراد می توانند جهت دریافت کد بورسی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند و پس از طی مراحلی کد معاملات بورسی خود را دریافت کنند. جهت آشنایی بیشتر با این مراحل می توانید پستی که در رابطه با آموزش گام به گام ثبت نام در بورس را مطالعه نمایید.

کد بورسی چند رقمی است؟

یک نمونه کد بورسی: افش12345

همان طور که می بینید کد بورسی 5 رقمی است به همراه 3 حرف. کد بورسی توسط سازمان بورس مشخص می شود و معمولا متشکل از 3 حرف اول فامیلی شخص و عدد 5 رقمی است. بطور مثال خانم افشار اقدام به دریافت کد معاملات بورسی می نماید حدود 3 روز پس از اتمام مراحل لازم کد بورسی وی مشابه “افش12345” به نشانی الکترونیکی وی ارسال می گردد. لازم به ذکر است امکان تغییر کد بورسی وجود ندارد مگر در شرایط خاص و هر شخص تنها می تواند یک کد بورسی داشته باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای دریافت کد بورسی برای کودکان

پیش از اسفند ماه سال 98 ،اشخاص بلافاصله پس از دریافت کد بورسی می توانستند اقدام به مبادلات بورسی نمایند اما اکنون قوانین برای تازه واردان به این عرصه دستخوش تغییراتی شده که آنها پس از گذشت 30 رو از دریافت کد بورسی و گذاراندن دوره آموزشی و کسب رتبه قابل قبول در آزمون مجازی آن مجاز به انجام مبادلات بورسی خواهند بود.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام اگه کسی کد بورسی که داره با حروف فامیلیش مطابقت نداشته باشه چکاری باید انجام بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا