آموزش بورس

آیا ثبت نام در سامانه سجام محدودیت سنی دارد؟

مقدمه

والدین آینده نگر که به فکر آینده فرزندانشان هستند همیشه به این موضوع فکر می کنند که چگونه می توانند برای آینده فرزندشان ثروت هنگفتی را فراهم کنند فلذا از دوران کودکی به فکر آموزش ثروت اندوزی و نگهداری صحیح پول و آموزش سرمایه گذاری در بورس به فرزندانشان هستند. برای فعالیت در بازار بورس و اوراق بهادار ثبت نام در سامانه سجام الزامی است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا ثبت نام در سامانه سجام محدودیت سنی دارد؟ در این پست قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. خبر خوش این است که افراد با هر میزان سن و تحصیلات می توانند وارد عرصه بورس شوند و در سامانه سجام ثبت نام کنند.

آیا ثبت نام در سجام محدودیت سنی دارد؟

مشخص است برای افراد بالغ و بالای 18 سال ثبت نام سجام محدودیت سنی ندارد و این افراد هم می توانند در بازار بورس و فرابورس و ثبت نام در سامانه سجام فعالیت کنند. شما میتوانید با مطالعه پست “چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم” با نحوه ثبت نام در سامانه سجام آشنا شوید. اما برای سنین کمتر از 18 سال به چه صورت است؟ یا بگذارید واضح تر سوال را مطرح کنم. آیا افراد در سنین زیر ۱۸سال می توانند کد بورسی بگیرند و در بورس سرمایه گذاری کنند؟ در این شرایط هم باید بگویم که حداقل سن برای دریافت کد بورسی وجود ندارد و برای ثبت نام افراد زیر ۱۸ سال تنها با حضور و رضایت ولی و یا قیم امکان پذیر می‌باشد. ثبت نام در سامانه سجام باید به اسم خود کودک یا فرزند باشد. برای احراز هویت باید به یکی از دفاتر پیشخوان مراجعه کرده که در این مرحله حضور ولی یا قیم (پدر فرد) و نیز مدارک شناسایی وی شامل کارت ملی و شناسنامه نیز ضروری است.
مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال:

  • اصل شناسنامه فرد و سرپرست به همراه کپی صفحه اول و صفحه توضیحات
  • اصل کارت ملی فرد و سرپرست به همراه کپی از پشت و روی آن
  • کد رهگیری که در مرحله آخر ثبت نام سجام برایتان ارسال شده بود

همان طور که گفته شد ثبت نام در سجام محدودیت سنی ندارد و حتی نوزادان تازه متولد شده نیز می توانند در سامانه سجام کد بورسی بگیرند و با ارائه مدارک ولی وقیم قانونی خود اقدام به معامله در بازار بورس نمایند. سرمایه گذاری کودکان در بورس یکی از بهترین روش ها برای تامین مالی فرزندان در آینده است. بعد از گرفتن کد سجام برای افراد زیر 18 سال و کودکان می توانید یکی از کارگزاری های معتبر را انتخاب کنید و کد بورسی بگیرید و مانند افراد بزرگسال اقدام به خرید و فروش سهام به نام فرزند خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا