آموزش بورس

بررسی تاثیر سرمایه گذاری در بورس بر رشد اقتصادی و شکوفایی کشور

رشد و شکوفایی اقتصادی یکی از مهم ترین اهداف هر کشور است به طوری که تمام جوامع در تلاشند تا یک زندگی مناسب را برای خود به وجود آورده و معیشت خود را تامین کنند.
در سامانه های اقتصادی بورس را به عنوان دماسنج اقتصاد میشناسند پس نمیتوان آن را نادیده گرفت.ما در این مقاله میخواهیم تاثیر سرمایه گذاری در بورس بر رشد اقتصادی را بررسی کرده تا ببینیم چه نقشی را ایفا میکند.

تاثیر سرمایه گذاری در بورس بر اقتصاد کشور

به وجود آوردن بازاری کارآمد و قدرتمند برای تامین مالی یکی از زیر ساخت های اساسی بلند مدت خواهد بود. اما برای به وجود آوردن و به رونق انداختن آن نیازمند سرمایه گذاری هایی بزرگ است.
بازار بورس با شفافیت و رسمی بودن و داشتن پشتوانه قانونی ، در مقایسه با بازار های سنتی حرف بیشتری برای گفتن دارد.اقتصادی که در حال پیشرفت باشد بازتاب رفتار های بازار بورس کشور است و ارتباط مثبت میان این دو میتواند شاخص های توسعه را در میان رشد اقتصادی پدید آورد.

رشد و شکوفایی اقتصادی

تأثیر بورس بر اقتصاد

سرمایه گذاری در بورس دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا یکی از پارامترهاییست که برای سنجیدن وضع اقتصادی کشور از آن استفاده میشود.در اقتصاد دنیا لازمه توسعه هر جامعه استفاده از سرمایه های بدون استفاده یا به اصطلاح راکد است.
با سوق دادن این سرمایه ها در شرکت ها و کارخانجات و واحد های تولید و در نتیجه کنترل نرخ تورم به تاثیر گذاری بازار بورس بر اقتصاد یک کشور پی خواهید برد.

تشکیل و تامین سرمایه برای دنیای اقتصاد یک امر حیاتی است. بازار بورس به عنوان یک بازار مالی میتواند این فرآیند را سرعت ببخشد و با گردآوری منابع مالی از طریق سرمایه های راکد و پس انداز های جامعه و همچنین هدایت آنها به سوی نیازهای تولیدکنندگان و بخش های دیگر مولدین اقتصادی ، به عنوان مهره ای تاثیرگذار بدرخشد.همچنین با توجه به سلامت اقتصادی جامعه و پویا بودن آن میتوان از سفته بازی جلوگیری و به کارآفرینان و دیگر کسب و کارها کمک کرد.

در رابطه با تاثیر بورس بر اقتصاد می توان به طور خلاصه گفت که بورس نقدینگی سرگردان جامعه را جذب می کند و مانع تورم ناشی از هجوم نقدینگی به بازار طلا و ارز و مسکن است که همگی بازارهای غیر مولد و تورم زایی هستند.

وضعیت تحریم در ایران که با کاهش درآمدهای نفتی همراه شد باعث افزایش بدهی دولت شد که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت دلار می باشد در چنین وضعیتی مردم برای حفظ دارایی های خود به خرید طلا، سکه، ارز و … روی می آورند و باعث افزایش تقاضا در این حوزه می شوند افزایش تقاضا همیشه همراه با فزایش قیمت است بنابراین به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند.

در صورتی که اگر بازار بورس از حمایت خوبی برخوردار باشد این سرمایه ها را به سمت خود جذب کرده و باعث رونق اقتصاد می شود زیرا سرمایه های جذب شده به بازار بورس در بخش تولید صرف می شود که در نهایت به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری منجر می شود.

سرمایه گذاری در بورس هم برای مردم سودآور است و هم برای دولت مردان. با توجه به حمایت های خوبی که از بازار سرمایه می شود انتظار می رود در آینده شاهد رشد بیشتر این بازار باشیم که گام مثبتی در جهت تقویت پایه های اقتصادی کشور است.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

برای اینکه ببینیم بورس و بازار سهام چه تأثیری روی اقتصاد یک کشور می گذارند بهتر است نگاهی به مزایای سرمایه گذاری در بورس بپردازیم.

بورس تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور دارد بورس برای سرمایه گذاران مزیت ها و برتری هایی دارد که باعث شده بسیاری از افراد بخواهند در آن سرمایه گذاری کنند. از جمله این مزیت ها می توان موارد زیر را نام برد:

تامین سرمایه
حفظ سرمایه
قابلیت نقد شوندگی
امنیت در سرمایه گذاری
کسب درآمد
کنترل ریسک
شفافیت
افزایش نرخ رشد
و …..

امنیت سرمایه گذاری در بازار بورس

برای همه کسانی که میخواهند سرمایه خود را وارد کاری کنند یکی از فاکتور های اصلی انتخاب امنیت خواهد بود زیرا با وضع کنونی کشور پیدا کردن مکانی مطمئن برای سرمایه گذاری دشوار خواهد بود.اما بازار بورس به عنوانی بازاری قانونمد،با داشتن شفافیت و امنیت این مزیت را در اختیار سرمایه گذاران خود گذاشته است.

رشد اقتصاد کشور با سرمایه گذاری

جدید ترین ها :

شرکت های بزرگی که در بازار بورس فعالیت دارند وظیفه دارند تمام اطلاعات خود را از جمله برنامه های مالی و خرید فروش ها و سود و زیان و … به سازمان بورس اعلام کرده و در برخی موارد به اطلاع عموم برسانند و با اینکار اعتماد سرمایه گذاران با جلب کنند.
همچنین با کنترل قوی بازار سرمایه شما شاهد به وجود آمدن منافع مشترک بین مالکان و سرمایه گذاران هستید که این خود باعث رشد اقتصادی نیز میشود. به عبارتی امنیت موجود در بازار سرمایه باعث جذب بیشتر نقدینگی شده و به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند.

سوددهی و کسب درآمد با سرمایه گذاری

کسب درآمد از طریق سرمایه پس انداز شده میتواند آرزویی باشد که بازار بورس آن را برآورده کرده است.شما با سرمایه گذاری در بازار بورس، میتوانید هنگام بالا رفتن قیمت سهام خریداری شده، از طریق DPS سود نقدی خود را دریافت کنید.
اگر از سیگنال های درستی پیروی کرده و تحلیل تکنیکال داشته باشید خرید خوبی نیز خواهید داشت.در برخی از مواقع بعضی شرکت ها در مدتی به ارزش بالایی دست پیدا کرده و باتوجه به سرمایه اولیه،شما به عنوان سرمایه گذار و سهام دار ممکن است به سود کلانی برسید.

کسب سود از بازار سرمایه باعث شده بسیاری از مردم خواهان سرمایه گذاری در بورس باشند و به جای اینکه سرمایه و دارایی خود را راکد نگاه دارند و یا آن را صرف خرید طلا و دلار کنند که باعث ایجاد تورم در کشور است آن را وارد چرخه تولید کنند و به این شکل به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی نمایند.

قابلیت نقد شوندگی بالا

با سپرده گذاری در بانک تنها دسترسی شما سود حاصل از آن خواهد بود اما با سرمایه گذاری در بازار بورس شما نه تنها کسب درآمد میکنید و به سود میرسید بلکه در هر زمانی که بخواهید میتوانید اصل پول خود را نیز نقد کرده از بازار خارج کنید.این یکی از بهترین قابلیت های بازار سرمایه است که باعث میشود سرمایه گذاران آرامش خاطر داشته و معاملات امنی داشته باشند.

توزیع ریسک

به طور کلی تاثیر سرمایه گذاری در بورس بر رشد اقتصادی کشور ، تاثیری شگرف است زیرا نقش اساسی بر توسعه و شکوفایی کشور دارد .اگر بازار هایی مثل بازار بورس وجود نداشتند سرمایه گذاری در طولانی مدت کاهش می یابد و دارایی ها از پروژه ها خارج شده و رشد اقتصاد کاهش میگیرد.
اما با قابلیت های بازار سرمایه افراد میتوانند در تعداد زیادی از شرکت ها سرمایه گذاری کرده و اقتصاد را در جهت پروژه هایی با ریسک بالا سوق دهند و موجب تحریک توسعه اقتصادی شوند.

ویژگی های بازار یورس

بازار سرمایه با در اختیار قرار دادن پلتفرم های معاملاتی باعث جذب سرمایه دولت میشود. همچنین از طریق ایجاد رغبت در افراد عام برای سرمایه گذاری و سوق دادن پس انداز ها و سرمایه های کم و زیاد به سوی بخش های مهم اقتصادی ، بودجه مورد نیاز دولت را تامین کرده و باعث پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد.
ما با بررسی تاثیر سرمایه گذاری در بورس بر رشد اقتصادی کشور شما را از روند کاری بازار بورس و سهمتان در شکوفایی کشور مطلع کردیم.چه بهتر است که سود خود را در سود عموم جامعه ببینیم و همزمان با کسب درآمد از بورس باعث توسعه و رشد اقتصاد کشور شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا