پیشنهاد سردبیر

صدور برگه گذر موقت برای زائرین اربعین

سخنگوی فراجا در آخرین نشست خبری اعلام کرد به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه زیاد به زائرین کربلا قرار بر این گردید که برگ گذر موقت ویژه اربعین برای زائرین صادر گردد. در ادامه می‌توانید خبر کامل صدور برگ گذر موقت برای زائرین اربعین را بخوانید:

صدور گذر موقت برای زائرین کربلا

سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا اعلام کرد با توجه به اینکه راهپیمایی اربعین فرصتی برای مسلمین می باشد تا با اشتیاق به سمت کربلا بروند حال به منظور رفاه حال زائران با همکاری همتایان عراقی قرار بر این گردید که گذرنامه هایی که تاریخشان منقضی شده است این امکان را داشته باشند که با دریافت مهر ۶ ماه تمدید یکبار خروج از مرز به مقصد عراق بتوانند در پیاده روی اربعین شرکت نمایند.

او در ادامه گفت وظیفه پلیس و تمام دستگاه‌های حکومتی این میباشد که حضور مردم در این پیاده روی را تسهیل نمایند.

حاجیان اظهار کرد: به منظور تحمیل هزینه کمتر به زائران برای گذرنامه، طبق توافقی که با طرف عراقی انجام گردید قرار شد که برگ گذر ویژه اربعین صادر گردد .

به این منظور شهروندان برای اخذ این گذرنامه از دوشنبه ۷ شهریور باید به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور برگ گذر موقت را نمایند که تنها هزینه صدور آن هزینه پست می باشد.

او گفت فرآیند صدور این برگه گذر موقت ۲۴ ساعت می باشد و تا زمانی که به دست درخواست کننده برسد بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

تمدید گذرنامه در مرزها انجام نمیشود

سردار حاجیان در ادامه گفت هیچ گونه تمدید در مرزها انجام نمی گیرد و تمدید گذرنامه های منقضی شده فقط در شعبات و ادارات گذرنامه انجام می گیرد.
سخنگوی فراجا در خصوص کنترل ترافیک در مرزها گفت یکی از اقدامات موثر پلیس برای کنترل ترافیک در مرزها کنترل ناوگان مسافربری عمومی می باشد همچنین در مسیرهای رفت و برگشت استراحتگاه هایی مشخص گردیده که افراد بتوانند در آن استراحت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا