اخبار بورسنماد ها

خبری تازه برای سهامداران حفارس و کگهر

در روز گذشته برخی نمادهای بورسی از جمله حفارس و کگهر اطلاعات مهمی از روند فعالیت خود بر وب سایت کدال منتشر کردند که در ادامه به جزئیات آن پرداختیم


خبری تازه برای سهامداران حفارس و کگهر

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، در روز گذشته برخی از شرکت‌های بورسی اطلاعیه‌هایی را درباره افشای اطلاعات بااهمیت در وبسایت کدال منتشر کردند.
بر این اساس، حفارس طی افشای اطلاعات بااهمیت خود از انعقاد یک قرارداد مهم منتهی به سال مالی ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس خبر داد. کگهر نیز در همین راستا از خرید ۱۰۰ درصد سهام شرکت پرتو انرژی آذر ارس منتهی به سال مالی ۳۰ آذرماه خبر داد. این قرارداد که پیش از این با شرکت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان منعقد شده بود، ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ اصلاح شد.
کگهر نیز در افشای اطلاعات بااهمیت منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ آورده است: نیروگاه ۵۰۰ مگا واتی ارس، یک پروژه قبل از بهره‌برداری بوده که در حال حاضر دارای مجوز ایجاد و بهره‌برداری از نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار تسطیح شده جهت اجرای این پروژه می‌باشد. زمان ساخت این نیروگاه سه سال و مخارج ساخت و بهره‌برداری نیز حدود ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه بلافاصله پس از خاتمه مراحل انتقال و تغییر مالکیت به این شرکت آغاز خواهد شد.

با بررسی‌های انجام شده در گزارش طرح توجیهی این طرح، در سال اول بهره‌برداری درآمد حاصل از فروش برق این نیروگاه حدود ۹۵۰ میلیون تومان بوده که این درآمد در سال‌های آتی متفاوت خواهد بود. سیاست شرکت از خرید و احداث این نیروگاه در منطقه آزاد ارس استفاده از معافیت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد از قبیل بهره‌مندی از معافیت مالیاتی و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا