اطلاعیه هافراتر از خبر

همه چیز درباره واردات از چین و دبی با وانیکس

 

اگر دستی در عرصه صادرات و واردات، بازار و یا تجارت‌های بین الکلای داشته باشید حتما می‌دانید که هم اکنون چین بزرگترین صادرکننده جهان، یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، و سومین شریک بزرگ واردات بریتانیا است.

توانایی بی‌رقیب چین در ساخت و تولید مقادیر زیادی کالا با سرعت بالا و قیمت پایین و مناسب، دلیلی بر این شده که تقاضا برای خدمات حمل و نقل کالا برای واردات از چین روز به روز افزایش یابد. محصولاتی که معمولاً از چین صادر می‌شوند عبارتند از موارد زیر:

  • کامپیوتر و وسایل برقی
  • مبلمان و وسایل منزل
  • مصالح ساختمانی
  • ابزارهای کاربردی کوچک
  • پوشاک، کفش و لوازم جانبی
  • تجهیزات پزشکی
  • اسباب بازی
  • وسایل نقلیه

جای تعجب نیست که 9 بندر از ده بندر برتر کانتینری جهان در چین و خاور دور قرار داردند. شلوغ ترین بندر کانتینری جهان، شانگهای، هر سال بیش از 37 میلیون TEU (واحد معادل بیست فوت) را جابجا می‌کند و با رشد سالانه متوالی، جابجایی‌های این منطقه هیچ رکودی نداشته است.

واردات از چین

واردات از چین
واردات از چین

 

چند نکته‌ای که باید هنگام واردات از چین به خاطر بسپارید:

برای انجام واردات و صادرات از چین شما تعهدات خاصی خواهید داشت. حتی اگر واردکننده باتجربه‌ای هستید، مهم است که با اسنادی که برای واردات از چین نیاز دارید آشنا باشید و کالاهای گمرکی را بدون هیچ مشکلی ترخیص کنید.

 

  1. از کد کالای صحیح استفاده کنید

کد کالای مناسب را برای محصولاتی که وارد می‌کنید پیدا کنید. می‌توانید با استفاده از تعرفه‌های تجاری دولت به آنها دست یابید، آنجا خواهید توانست کدهای کالا، عوارض و نرخ مالیات بر ارزش افزوده را جستجو کنید.

 

  1. نرخ مورد نیاز مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنید

هنگام انجام واردات از چین، واردکنندگان باید مالیات بر ارزش افزوده را علاوه بر مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی پرداخت کنند. ارزش گمرکی کل هزینه محصولات است، از جمله هر گونه هزینه توسعه که به تامین کننده خود پرداخت کرده‌اید، هزینه حمل و نقل، و هرگونه عوارض واردات.

اطمینان حاصل کنید که تمام مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایید. معمولاً گواهی مشخصی را دریافت می‌کنید تا ثابت می‌کند مالیات بر ارزش افزوده واردات را پرداخت کرده‌اید.

 

  1. برای اظهار کالا در سامانه ثبت نام کنید

سیستم مدیریت گمرکی کالاهای وارداتی و صادراتی مشخصی به این منظور وجود دارد که به واردکنندگان، صادرکنندگان و أنواع حمل و نقل‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات گمرکی را به صورت الکترونیکی وارد کرده، عوارض و مالیات‌های قابل پرداخت را محاسبه، و خطاها را به صورت خودکار بررسی کنند.

همچنین این سامانه‌ها مشخص می‌کنند که کدام محموله‌ها نیاز به بررسی کالا یا اسناد دارند و امکان ورود سریع تر کالاهای کم خطر را فراهم می‌کنند. اگر کار را به شرکت معتبری مانند وانیکس سپرده باشید، آنها این موضوع را پوشش خواهند داد، اما اگر خودتان این کار را مدیریت می‌کنید، مطمئن شوید که روند را به درستی طی کرده باشید تا به مشکل نخورید.

 

  1. هر گونه هزینه مورد نیاز را بپردازید

اکثر کالاهای وارداتی از چین مشمول نرخ کامل عوارض گمرکی خواهند بود. حقوق گمرکی گاهی اوقات به عنوان حقوق ورودی، تعرفه گمرکی، مالیات واردات و تعرفه واردات شناخته می‌شود و مالیاتی است که از برخی از صادرات توسط مقامات گمرکی چین اخذ می‌شود. بعضی از کالاهای تولید شده در چین ممکن است مشمول اقدامات ضد دامپینگ شوند، یعنی ممکن است نیاز به پرداخت عوارض اضافی داشته باشند، بنابراین حتماً این موضوع را بررسی کنید.

 

  1. بررسی کنید کالای شما ممنوعیت واردات از چین به ایران، یا نیاز به مجوز واردات ندارد

برخی از کالاها تحت کنترل‌های وارداتی هستند، بنابراین مهم است که بررسی کنید آیا برای کالاهایی که باید ارسال کنید اعمال می‌شود یا خیر. در حال حاضر سه نوع کنترل وجود دارد:

  • ممنوعیت – واردات مجاز نیست
  • سهمیه‌ها – حجم کالاها محدود است
  • نظارت – بر واردات کالا با مجوز نظارت می‌شود

اگر کالاهای شما تحت کنترل نظارت است، قبل از تلاش برای واردات کالاهای خود از چین، مطمئن شوید که مجوز دریافت کرده اید. در مورد اینکه آیا به مجوز نیاز دارید یا خیر، و همچنین نحوه دریافت آن از وزارت تجارت بین الملل اطلاعات بیشتری کسب کنید. توجه داشته باشید که تمام این مراحل را می‌توانید به شرکت وانیکس بسپارید.

 

  1. مطمئن شوید که شناسه ثبت اپراتور اقتصادی را دریافت کرده‌اید

یک شماره توسط گمرک برای حفظ سوابق کالاهای وارداتی و صادراتی استفاده می‌شود و برای همه مشاغل هنگام واردات محموله تجاری از چین مورد نیاز است.

این شماره برای فاکتور تجاری، ارسال اظهارنامه صادراتی الکترونیکی و استفاده از سامانه‌های مربوطه مورد نیاز است. اگر از یک پیک برای حمل و نقل استفاده می‌کنید، آنها نیز به این شماره نیاز خواهندداشت. درخواست آنلاین برای این کد توسط وانیکس برای شما انجام داده می‌شود.

واردات از چین بدون گمرک را با وانیکس تجربه کنید

همه کسانی که در حوزه واردات و صادرات کار می‌کنند بدون شک به کارت بازرگانی نیاز دارند. همچنین تمام اشخاص حقوقی و حقیقی این امکان را دارند که واردات و صادرات انجام دهند با این شرط که کالایی را وارد کنند که برای دولت مجاز باشد و کارتشان را هر یک سال تمدید نمایند.

برای واردات از چین بدون گمرک با وانیکس کلیک کنید

واردات از چین بدون گمرک

 

شاید برایتان مفید باشد اگر بدانید که راه‌های دیگری به غیر از استفاده از کارت بازرگانی هم برای وارد کردن کالا به ایران وجود دارد. مناسب‌ترین راه را می‌توان‌ استفاده کردن از کارت بازرگانی شرکت‌های ترخیص کار گمرک  دانست.

درواقع شما می‌توانید با کمک این شرکت‌ها صادرات و واردات خود را انجام دهید. شرکت وانیکس یکی از معتبر ترین و بهترین شرکت‌های موجود در این‌ زمینه است. اگر شما فردی هستید که برای اولین بار قصد انجام این تجارت را دارید و در این مسیر تازه وارد هستید، این راه برای شما بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود.

زمانی که شما یک شرکت ترخیص کار گمرک را کنار خود داشته باشید، و از طریق آن واردات و صادرات خود را به انجام برسانید، تمامی کار‌ها و مراحل به نام دارنده آن کارت یعنی شرکت ثبت خواهندشد. همچنین مالیات‌ و عوارض نیز برعهده آن شخص یا شرکت قرار خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت انجام واردات از چین بدون گمرک تقریبا کاری غیر ممکن و نشدنی است. اما با این وجود شرکت وانیکس اقدامات و عملکردهای مفیدی در این باره انجام داده و توانسته است هزینه گمرک را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. این شرکت به خاطر داشتن ارتباطات قوی و سابقه طلایی در این زمینه، توانسته است امکان واردات از چین بدون پرداخت هزینه‌های اضافی به گمرک را نیز برای شما فراهم سازد.

واردات از دبی؛ راهی نزدیک برای توسعه کسب و کار 

شاید شنیده باشید که در سال 2020 امارات متحده عربی رتبه 33 اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی، شماره 24 در کل صادرات، شماره 22 در کل واردات، اقتصاد شماره 28 از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه و شماره 51 پیچیده ترین اقتصاد بر اساس شاخص پیچیدگی اقتصادی را به دست آورده است. تمام اینها دلیلی واضح و منطقی بر این هستند که صادرات و واردات از دبی تبدیل به یکی از پر سودترین کارها برای تاجران شده است.

برای واردات از دبی با وانیکس، کلیک کنید.

واردات از دبی

بیشترین واردات امارات متحده عربی را طلا، تجهیزات پخش (20.4 میلیارد دلار)، نفت تصفیه شده (9.15 میلیارد دلار)، الماس (8.11 میلیارد دلار) و خودرو (6.63 میلیارد دلار) تشکیل داده که اکثرا از چین (41 میلیارد دلار) وارد می‌شوند. هند (18.1 میلیارد دلار)، ایالات متحده (14 میلیارد دلار)، عربستان سعودی (9.21 میلیارد دلار) و آلمان (7.81 میلیارد دلار) نیز در این اقتصاد دست دارند.

همچنین در سال دو هزار و بیست، امارات متحده عربی بزرگترین واردکننده قایق‌های یدک‌کش (1.05 میلیارد دلار) و ماشین آلات پردازش تنباکو (119 میلیون دلار) در جهان بود.

به طور کلی عمده ترین کالاهایی که در سطح جهان از امارات متحده عربی وارد می‌شوند عبارتند از راکتورهای هسته‌ای، بویلر، ماشین آلات، مواد شیمیایی آلی، تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی، آهن و فولاد، دستگاه‌های نوری، عکس، فنی، پزشکی و غیره.. اگر قصد انجام‌ واردات از دبی را دارید، تمام این موارد می‌توانند از انتخاب‌هایتان باشند.

جالب است بدانید که این محصولات 37.95 درصد از واردات جهان از امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند. بهتر است تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید از دبی وارد کنید، عمده محصولات وارداتی در دبی ماشین آلات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و تجهیزات حمل و نقل هستند.

دبی همچنین منسوجات و فلزات را از چین و محصولات اولیه مختلفی مانند پنبه، پارچه، ماشین آلات و ابزار و یا محصولات پلاستیکی را از هند وارد می‌کند. در میان کالاهای اصلی وارداتی، جواهرات و طلا نیز قابل توجه هستند.

همچنین تجهیزات الکترونیکی، فلزات گرانبها، مبلمان و لوازم، مواد شیمیایی معدنی، کفش، مواد معدنی، پوشاک، چرم، موتور، محصولات سرامیکی، مشروبات الکلی و لبنیات نیز بخشی از کالاهای وارداتی در امارات است.

به منظور تشویق و تداوم تجارت در دبی و سایر شهرهای امارات، نمایندگان امارات تعدادی توافقنامه تجارت آزاد امضا کرده‌اند که تعرفه‌های قابل اجرا بر تجارت کالا بین کشورها را محدود می‌کند.

دبی دائماً در تلاش است تا فعالیت‌های واردات را تا حد امکان ساده کند. از این رو انجام واردات از دبی برای شما می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا