اخبار بورس

5 نماد بورسی افزایش سرمایه می دهند

افزایش سرمایه نماد ها و شرکت های بورسی و رشد قیمت سهام آن ها یکی از جذاب ترین خبرها برای سرمایه گذاران بازار سرمایه بورس است. بر اساس اطلاعیه ای که در وب سایت کدال منتشر شده است، 5 نماد بورسی افزایش سرمایه می دهند که در این گزارش به جزئیات آن پرداختیم.

5 نماد بورسی افزایش سرمایه می دهند

به گزارش بورس فردا، به نقل از تجارت نیوز روز گذشته در تارنمای کدال شاهد انتشار اطلاعیه‌‌‌های متعددی از سوی ناشران بورسی و فرابورسی بودیم. بخشی از اطلاعیه‌‌‌ها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت. در ادامه به تشریح جزئیات بخشی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ایم.

خاهن

شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده مورخ ۲۸/ ۱۲/ ۹۹، جلسه هیات‌مدیره به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۱۰‌میلیارد تومان به ۴/ ۱‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۵۴‌درصدی) از محل مطالبات، آورده نقدی و از محل سود انباشته در روز شنبه مورخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وصنا

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۷۰‌میلیارد تومان به ۵۰۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۸۵‌درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۲۱/ ۰۷/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسید، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

لخزر

شرکت صنعتی پارس خزر از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه ۵۰۰‌درصدی خبر داد.

بر این اساس گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱/ ۱۵‌میلیارد تومان به ۷/ ۹۰‌میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت، کاهش هزینه‌‌‌های مالی شرکت، افزایش توان مالی و نقدینگی شرکت، حذف فاصله بین مبلغ سرمایه ثبت شده با مبلغ مورد نظر سازمان بورس و ابقا در تابلوی فرعی بازار اول سازمان مذکور و نیز تسهیل عملیات نقل و انتقال سهام شرکت در بورس و اوراق بهادار که در تاریخ ۱۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.

فجام

شرکت صنعتی جام دارو از صدور مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۶۶‌میلیارد تومان به ۸۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۱‌درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر داد.

دکپسول

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی را در سامانه کدال منتشر کرد.

در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۹/ ۱۰/ ۱۳۹۹ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۵/ ۱۱/ ۱۳۹۹ و با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۲۰‌میلیارد تومان به‌‌‌ ۳۰‌میلیارد تومان، تعداد ۹۰میلیون و ۶۲۰هزار و ۷۹۵ سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین‌‌‌وسیله تعداد ۹میلیون و ۳۷۹هزار و ۲۰۵ سهم هزار ریالی برای پذیره‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود.

مهلت پذیره‌‌‌نویسی عمومی از تاریخ ۲۴/ ۰۷/ ۱۴۰۰ تا ۰۸/ ۰۸/ ۱۴۰۰ و شماره حساب ۳۰۶۹۴۹۶۹۶ بانک رفاه کارگران جهت واریز وجوه تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا