اطلاعیه ها

دلایل روشن نشدن موتور برق چیست و چه راه حلی دارد؟

علت روشن نشدن موتور برق، از جمله مواردی بوده که در هنگام استفاده از موتور برق ممکن است برای شما مبهم باشد. در واقع یکی از موارد عیب یابی در موتور برق بررسی علت روشن نشدن آن است. در اصل مشکلات موتور برق و علت روشن نشدن موتور برق، در هنگام کار با این وسیله ممکن است برای شما دردسر ساز شده باشد. در ادامه این مقاله از سایت نیکا کورپ به بررسی مهمترین علل روشن نشدن موتور برق پرداخته و راه حل آن را هم ارایه داده ایم.

1.     اضافه بار الکتریکی

اضافه بار یا جریان بیش از حد الکتریکی ناشی از جریان بیش از اندازه در سیم پیچ‌های موتور است که بیش از جریان طراحی شده است. این شرایط می‌تواند ناشی از ولتاژ پایین منبع تغذیه باشد و در نتیجه موتور در تلاش برای حفظ گشتاور خود جریان بیشتری می‌کشد. همچنین می‌تواند ناشی از اتصال کوتاه هادی یا منبع ولتاژ بیش از اندازه باشد.

راه حل ممکن: می‌توان با نصب یک محافظ موثر در برابر جریان بیش از حد که جریان اضافه و قطع برق را تشخیص می‌دهد، از اضافه بار الکتریکی جلوگیری کرد.

2.     مقاومت کم

شایع ترین علت خرابی موتور و مسلماً سخت‌ترین علت غلبه بر آن، مقاومت کم است. مقاومت کم در اثر تخریب عایق سیم پیچ‌ها به دلیل شرایطی مانند گرمای بیش از حد، خوردگی یا آسیب فیزیکی ایجاد می‌شود.
این امر منجر به جداسازی ناکافی بین هادی‌ها یا سیم پیچ‌های موتور می شود که می‌تواند باعث نشتی و اتصال کوتاه و در نهایت خرابی موتور شود.

راه حل ممکن: عایق باید به طور منظم برای علائم سایش بررسی شود و قبل از اینکه مقاومت کم باعث خرابی گردد، تعویض شود.

3.     بیش از حد گرم کردن

حدود 55 درصد از خرابی‌های عایق در موتورها به دلیل گرمای بیش از حد رخ می‌دهند. گرمای بیش از حد می‌تواند ناشی از کیفیت پایین برق یا محیط کار با دمای بالا باشد. به ازای هر 10 درجه سانتیگراد که دمای موتور افزایش می‌یابد، عمر عایق 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.

راه حل ممکن: بسیار مهم است که موتور تا حد امکان خنک نگه داشته شود، اطمینان از خنک نگه داشتن محیط کار در صورت امکان به جلوگیری از خرابی کمک می‌کند.

محصولات موتور برق نیکا کورپ: موتور برق پوتر

دلایل روشن نشدن موتور برق

1.     آلودگی

آلودگی ناشی از گرد و غبار، خاک و مواد شیمیایی یکی از دلایل اصلی خرابی موتور است. اجسام خارجی که راه خود را در داخل موتور پیدا می‌کنند، می‌توانند روی یاتاقان‌ها و توپ‌ها فرورفته و منجر به سطوح بالایی از ارتعاش و سایش شوند. همچنین می‌تواند فن خنک کننده را مسدود کند، توانایی موتور برای تنظیم دمای آن را محدود کرده و احتمال گرم شدن بیش از حد را افزایش می‌دهد.

راه حل ممکن: جلوگیری از آلودگی نسبتا آسان است. محل کار، ابزار و وسایل را تا حد امکان تمیز نگه دارید تا احتمال آلودگی از بین برود.

2.     لرزش

لرزش می‌تواند منجر به مشکلات زیادی در موتور شود و در نهایت باعث از کار افتادن پیش از موعد موتور گردد. لرزش اغلب به دلیل قرار گرفتن موتور روی سطح ناهموار یا ناپایدار ایجاد می‌شود. با این حال، لرزش همچنین می‌تواند نتیجه یک مشکل اساسی در موتور باشد، مانند شل بودن یاتاقان ها، ناهماهنگی، یا خوردگی.

راه حل ممکن: موتورها باید مرتباً از نظر لرزش، با استفاده از ابزار آنالیز موتور مانند نشانگر وضعیت بررسی شوند. به منظور کاهش لرزش، اطمینان حاصل کنید که موتور روی یک سطح صاف و پایدار قرار دارد. اگر لرزش همچنان وجود دارد، علائم سایش و همچنین شل بودن یاتاقان ها یا ناهماهنگی را بررسی کنید.

موتور برق راتو مدل R4500WHB+

موتور برق راتو مدل R4500WHB+ محصول با کیفیت کمپانی راتو می باشد و با خروجی 2.8 کیلووات می توان به عنوان منبع برق دائم از آن استفاد ه کرد و وسایل برقی یک خانه مانند یخچال، تلویزیون، روشنایی و یک کولر آبی کوچک مدل پنجره ای را به کار انداخت از مزایای آن می توان به استارتی بودن آن اشاره کرد و همچین مزیت دیگری نیز دارد و آن چرخ و دسته دار بودن آن می باشد که هر دو  مزیت قبلی برای کسانی که سن بالایی دارند ایده آل می باشد و می توانند موتور برق را به هر جا و مکانی که دوست دارند انتقال بدهند.

ابعاد موتور برق R4500WHB+ مناسب بوده و می توانید آن را در خودرو های سواری قرار بدهید و دارای صدای تولیدی کم می باشد که باعث می شود همسایه ها اذیت نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا