اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس شنبه 13 شهریور 1400

سلام عرض می کنم خدمت مخاطبان گرامی، سایت بورسی، بورس فردا، امیدواریم که هفته پر سودی رو پشت سر گذاشته باشید در این بخش خبری در خدمت شما هستیم با موضوع پیش بینی بازار بورس شنبه 13 شهریور 1400. 

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بازار بورس شنبه 13 شهریور 1400

به گزارش بورس فردا، امروز چهارشنبه 10 شهریور ماه 1400 بازار بورس با تقاضا بازگشایی شد و در ابتدا شاخص کل به میزان 3 هزار و 936 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد در ادامه روند معاملات رشد شاخص به 24 هزار و 536 واحد نیز رسید.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، معاملات نمادهای “فارس”، “ميدكو”، پارس”، “تاپيكو”، “كچاد”، “نوري” و “فولاد” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

و اما وضعیت بازار بورس شنبه 13 شهریور ماه 1400 چه خواهد شد؟ همانطور که در روز گذشته گفتیم، به نظر می رسد که اصلاح بازار به پایان رسید و امروز بازار سرمایه با تقاضا همراه شد و انتظار می رود که در روز شنبه 13 شهریور ماه 1400 نیز شاهد ادامه دار بودن این تقاضا باشیم.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه، صحبت های اخیر وزیر اقتصاد دولت سیزدهم را سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه تلقی کردند. احسان خاندوزی وزیر جدید اقتصاد روز گذشته در جلسه‌ای با شورای عالی بورس گفت: مصوبات جدیدی در راه بازار سهام هستند که اکنون در حال بررسی می باشند.

علی عصار کارشناس بازار سرمایه در این باره گفت : در جلسه مذکور مقرر شد که سهام های دولتی که در بازار سرمایه عرضه می شوند، توسط صندوق‌های توسعه بازار، بازارگردانی شوند. قبل از این سهم‌های دولتی بازارگردان نداشتند و طبق این مصوبه صندوق‌ توسعه متعهد می شود تا یک سال بازارگردانی سهام عرضه اولیه شده توسط دولت را برعهده بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: به نظر می رسید که این جلسه صرفا یک جلسه معارفه باشد اما تصمیمات جدید در آن اخذ شد که یکی از آنها در خصوص صندوق های بازارگردانی برای ETF دولتی و عرضه اولیه های بزرگ اشاره کرد.

علی عصار در پایان افزود: با توجه به این تصمیمات می توان انتظار داشت که در ماه های

از این رو پیش‌بینی می‌شود در دولت جدید و ماه‌های آینده شاهد عرضه صندوق‌های ETF جدید و عرضه اولیه سهام بزرگ باشیم که می‌تواند باعث رشد شاخص و حرکت نمادها به سمت بالا شود.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با رشد 24 هزار و 536 واحدی به 1 میلیون و 520 هزار و 687 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با رشد 8 هزار و 482 واحدی به 455 هزار و 375 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 60,938,089.468B
  • ارزش معاملات : 97,988.125B
  • حجم معاملات : 11.233B
  • تعداد معاملات : 963,228
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : کمرجان، فپنتا، وسقم، دبالک، غشوکو
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : کپرور، بشهاب، شصدف، زملارد، شدوص
  • نمادهای پر معامله : شبندر، وهامون ،کدما ،دی، شستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا