اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس فردا 23 آبان 1400

بازار سرمایه اولین روز معاملاتی هفته را با عرضه آغاز کرد و در نهایت شاخص کل 17 هزار واحد و شاخص هم وزن 3 هزار و 341 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید به پیش بینی بورس فردا 23 آبان 1400 می پردازیم.

پیش بینی بورس فردا 23 آبان 1400

به گزارش بورس فردا، امروز شنبه 22 آبان ماه 1400، بازار سرمایه ا عرضه بازگشایی شد، شاخص کل در ابتدا 6 هزار و 76 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد و در ادامه جریان معاملات این رقم به 17 هزار واحد افزایش یافت.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای “فولاد”، “فارس”، “شستا”، “شپنا”، “شتران” و “وبملت” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

و اما دلیل ریزش امروز بازار سرمایه چه بود؟ و وضعیت بازار بورس فردا چه خواهد شد؟

دلیل افت 17 هزار واحدی امروز بازار سرمایه را می توان تصمیمات جدید دولت در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو دانست. همانطور که می دانید در اواسط هفته آینده گروه خودرویی در بورس از وضعیت خوبی برخوردار بودند و به دلیل افزایش قیمت 10 درصدی خودرو، این نمادها متوقف شدند که البته پنجشنبه هفته گذشته با طرح افزایش قیمت مخالفت شد.

لغو آزادسازی قیمت خودرو بورس را به شدت تحت تاثیر قرار داد. کارشناسان معتقدند بیش از هر چیز حالا اعتماد از دست رفته سهامداران است که  منجر به ایجاد صف‌های فروش می‌شود.

به نظر می رسد که در روز های آینده از حجم هیجانات بازار سرمایه کاسته شود و بازار وضعیت نسبتا متعادلی داشته باشد از این رو وضعیت بازار بورس فردا 23 آبان ماه 1400 را متعادل پیش بینی می شود.

به گفته پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، به دلیل افزایش میزان عرضه در انتهای بازار امروز، احتمال دارد فردا آغاز بازار خوب نباشد اما انتظار می رود که در ادامه شرایط مساعد شود چرا که دیدیم سهم هایی که با صف فروش همراه بودند، بهتر شدند.

وی در ادامه افزود: با توجه به روند افزایشی قیمت دلار، و ارزنده بودن اکثر سهم ها انتظار می‌رود با فاصله گرفتن از خبر قیمت گذاری دستوری خودرو، وضعیت بازار بهتر شود.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز

 

  • وضعیت شاخص کل: با افت 17 هزار و 301 واحدی به 1 میلیون و 439 هزار و 187 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت 3 هزار و 341 واحدی به 387 هزار و 942 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 57,514,554.481B
  • تعداد معاملات : 516,546
  • حجم معاملات : 5.746B
  • ارزش معاملات : 45,453.022B
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : کوثر، حآسا، غصینو، پلوله، کی بی سی
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتنند : خریخت، وگستر، خدیزل، ملت، ونوین
  • نمادهای پر معامله : شستا، شپنا، وبملت، فملی، شبندر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا