آموزش بورس

نقشه بازار بورس را از کجا ببینیم؟

همانطور که گفتیم برای شروع و ورود به بازار بورس باید یک سری اطلاعات پایه و بیس از بازار بورس و سهام ها داشته باشیم تا بتوانیم سود خوبی داشته باشیم. نقشه بورس راه خوبی برای سود دهی است اما نقشه بازار بورس را از کجا ببینیم؟ برای مشاهده وضعیت سهام ها از دو تحلیل تکنیکال و بنیادی میتوان استفاده کرد. با این حال استفاده از نقشه بازار بورس میتوان مثبت یا منفی بودن بازار را به شکل بهتری به ما نشان دهد. در این مقاله قصد داریم به پرسش نقشه بازار بورس را از کجا ببینیم؟ پاسخ دهیم همراه ما باشید.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید: 

در هنگام خرید سهم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چگونه می‌توانیم در بورس سود کنیم؟

بهترین روش برای سرمایه گذاری در بورس

نقشه بازار بورس را از کجا ببینیم و نقشه بازار بورس چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهد؟

برای آگاه شدن از موقعیت و وضعیت بورس می توانید با سرچ عبارت ” نقشه بورس” در گوگل نقشه بازار بورس را ببینید. برای مشاهده نقشه بازار هر روز به سایت بورس اوراق بهادار تهران به آدرس https://tse.ir/heatmap.html رفته و نقشه بازار بورس اوراق بهادار تهران را ببینید و یا به سایت سهام یاب به قسمت https://www.sahamyab.com/heatmap مراجعه کنید. همچنین امکان مشاهده نقشه بازار در برخی از سامانه های معاملاتی کارگزاری ها و یا سایت های کارگزاری های مختلف فراهم شده است. در نقشه بازار شما میتوانید از فیلترهای مختلفی مانند حجم یا ارزش معاملات، طبقه بندی صنایع، بازه زمانی، بازار و… استفاده کنید تا برای شما متناسب با آن فیلتری که استفاده کرده اید همه نماد ها نشان داده شود. در نقشه بازار بورس با قرار دادن موس بر روی یک نماد مشخص اطلاعات کامل نماد، مانند نام گروه، قیمت، ارزش، حجم معامله و ارزش بازار  و اطلاعات بیشتر برایتان به نمایش در می آید.

نقشه بازار بورس را در کجا ببینیم

رنگ های موجود در نقشه بازار نشان دهنده چه چیزی هستند؟

با تحلیل رنگ های هر نهاد میتوانید استنباط کنید که رنگ قرمز تیره در نقشه بازار برای نماد هایی است که درصد منفی بسیار زیادی دارند و در مقابل نماد هایی که در نقشه بازار با رنگ سبز نشان داده می شوند در سود هستند و هرچه این سبز به اصطلاح سبزتر شود نشان از سوددهی بیشتر دارد. در واقع این رنگ ها دامنه نوسانات را نشان می دهند که می توانند سرمایه گذاران را در تصمیم گیری هایشان بسیار کمک کنند.

در واقع نقشه بازار یک دید کلی از نمای بازار بورس ارائه می دهد گاهی می شنویم که شاخص بورس صعود کرد در حالی که تعدا زیادی از سهم هایی که در سبد ما وجود داشته اند منفی بوده است در این حالت با دیدن نقشه بازار متوجه می شویم که بازار در چه صنایع و نمادهایی مثبت و سبز و برای چه صنایع یا نمادهایی منفی و قرمز بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا