اخبار بورس

دلیل رشد شاخص بورس امروز 15 آذر ماه 99 چه بود؟

بازار بورس اولین روز از هفته سوم آذر را با عرضه آغاز کرد اما در ساعت دوم معاملات میزان عرضه کاسته و تقاضا پیشی گرفت و شاخص را مثبت کرد. اما چه عواملی در رشد شاخص امروز دخیل بودند؟ در ادامه مطلب به بررسی دلیل رشد شاخص بورس امروز از زبان یکی از کارشناسان بازار سرمایه می پردازیم.

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

افزایش سرمایه 107 درصدی “به پرداخت” از محل سود انباشته

پیش بینی وضعیت بازار های مالی در هفته سوم آذر 99

چه عاملی باعث رشد شاخص بورس امروز 15 آذر شد؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی و شستا با عرضه زیاد همراه شدند و این موضوع باعث ریزش شاخص کل بازار سهام شد اما شاخص هم‌وزن و روند تک سهم‌ها صعودی بود و در ادامه روند معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت روندی صعودی پیدا کرد و به یک میلیون و 481 هزار واحد رسید.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نوسان مثبت به منفی شاخص کل بیان کرد: به نقطه‌ای از مقاومت بازار سهام رسیده‌ایم که پول حقیقی زیادی وارد نمی‌شود و از طرفی هم عرضه زیادی نیز نداریم و این موضوع و گردش پول در بازار سهام باعث روند متعادل بازار سهام است.

این کارشناس در ادامه گفت: نوسان 10 هزار واحدی بازار سهام زیاد نیست و تعادل عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد و فعلا نمی‌شود دلیلی برای متعادل بودن بازار در نظر گرفت و گاهی به همین دلیل که دلیلی وجود ندارد بازار سهام روندی متعادل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا