اخبار بورس

بررسی شاخص بورس 3 اسفند 1400

امروز سه‌شنبه سه اسفند ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از سه هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۲ درصد افزایش داشت.

بررسی شاخص بورس 3 اسفند 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،

بورس امروز افزایش سه هزار و ۲۱۱ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید.

تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین موجب اختلال در عرضه نفت شد. ابن موضوع موجب شد قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی بیش از دو دلار افزایش یابد و به حدود ۹۵ دلار برسد. از سوی دیگر احتمال رسیدن به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت وجود دارد.

در بازار سرمایه ایران نیز چند نماد مرتبط با نفت روند افزایشی داشتند، به نحوی که نمادهای شبندر، شپنا، شتران، و شبریز در گروه نمادهایی قرار گرفتند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس امروز داشتند.

رشد سهام پتروشیمی‌ها

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۲ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۲۷ هزار و ۸۸۱ واحدی رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۵ هزار و ۴۷۷ معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، شبندر، شپنا، شتران، فملی، حکشتی، فولاد و شبریز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای جم، پارسان، وبملت، وبصار و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۵ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۰ هزار و ۵۶۱ معامله بود.

امروز نمادهای شاوان، مارون، اتکای، رنیک، حسینا، غصینو و کلر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس، تجلی، شرانل، کزغال نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، فرابورس، سمگا، شاروم، کرمان و توسن نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نمادها معادل ۱۱۵ نماد رشد داشتند. ۹۰ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۵۵ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا