اخبار بورس

کاهش شاخص بورس تهران ادامه دار شد

امروز سه شنبه شاخص کل در بازار بورس ۱۴ هزار و ۴۶۵ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۵۳۵ واحد کاهش به ۱۷۸ هزار و ۴۳۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۸۷ واحد افت به ۱۱۸ هزار و ۷۴۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۶ هزار و ۷۶۲ واحد کاهش به رقم ۶۵۹ هزار و ۱۵۸ واحد رسید، شاخص بازار اول هشت هزار و ۲۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۶۶۸ واحد کاهش داشتند.

بیشترین تاثیر مثبت را نماد بانک پارسیان (وپارس) با ۲۵۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۲۳ واحد، نوش مازندران (غنوش) با ۱۰۵ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۴۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۹۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۸۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۸۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۲۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۷۰ واحد از جمله گروههایی که تاثیر منفی بر شاخص داشتند .

هم چنین  نماد های پربیننده ی امروز نماد بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، بانک تجارتریال ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بودند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد این درحالی است که میزان دادو ستد در این گروه  به ۲۸۵ میلیون و ۶۷۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال رسید .

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

درمورد شاخص فرابورس نیز افت بیش از ۱۴۹ واحد ثبت شده و بر روی کانال ۶ هزار و ۷۴۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، کلر پارس (کلر) بیمه سامان (سامان) بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها،بر شاخص این بازار داشتند.

و نمادهایی که مانع از رشد این شاخص شدند شامل : نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) میباشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا