اخبار بورس

همراهی سهامداران بورس در جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا

روز (سه شنبه) روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی در پی ایجاد دو نماد “کرونا۱” و “کرونا۲” به منظور جمع‌آوری وجوه برای جبران بخشی از هزینه‌های ناشی از شیوع  این ویروس کوید۱۹ در کشور گفت:

با راهنمایی رئیس سازمان بورس و انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت برای نخستین‌بار قرار است به کمک ظرفیت‌های تامین سرمایه جمعی در بستر بازار سرمایه و رونمایی از یک پروژه تامین مالی جمعی همگام با سایر نهادها و ارگان‌های درگیر این ماجرا، وظیفه خود را به عنوان یک عضو از جامعه اقتصادی کشور ایفا کنیم.

وی با بیانشیوع این بیماری ۹ در بسیاری از استان‌های کشور بیان کرد : که این موضوع  به یاری مردم و همه سازمان‌ها را برای تسهیل فرایندهای مبارزه با این بیماری نیاز دارد ، این طرح را یکی از اثرگذارترین ابزارهای مالی مسئولیت اجتماعی و سرمایه‌گذاری مسئولانه دانست .

ب وی در ادامه بیان کرد: با  جمع اوری وجوه مالی میتوان بخشی از منابع را به تامین تجهیزات مصرفی پزشکی مانند ماسک و ‌گان و سایر تجهیزات مربوط به پیشگیری و تشخیص کرونا اختصاص داد و همچنین تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات بادوام آزمایشگاهی-پزشکی و بیمارستانی و انجام تحقیقات مورد نیاز برای مبارزه با این ویروس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

هامونی گزارشگری شفاف از عملکرد مالی و اجرایی مبالغ جمع‌آوری‌شده برای مدیریت این بحران توسط «امین طرح» را یکی از مهمترین ویژگی‌های این پروژه را اعلام کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های مربوط به تخصیص وجوه جمع‌آوری شده از طریق سامانه‌های مورد تایید مانند کدال، سایت فرابورس ایران و وزارت بهداشت افشا می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد با ذکر  داشتن توانایی در مشارکت تامین مالی جمعی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بازارهای بورس و فرابورس، هلدینگ‌ها، موسسات مالی، بانک‌ها و …  افزود: اگر این قبیل شرکت‌ها و نهادها  بودجه هبه ندارند می‌توانند اصل مبالغ مدنظر خود را در نماد «کرونا2» سرمایه‌گذاری کرده و صرفا منافع و سود حاصل از سرمایه‌گذاری را در این پروژه خیرخواهانه سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین وی  با اشاره به  دو میلیون سهامدار فعال  از فعالان بازار سرمایه و جامعه سهامداری دعوت کرده  تا با مشارکت در تامین مالی جمعی «کرونا» نقش بزرگ و ماندگاری در کاهش هزینه‌های مقابله با این بیماری داشته باشند.

در اخرتاکید کرد که کارمزد تمامی ارکان این فعالیت در بازار سرمایه صفر است وکارمزدی به هیچ‌یک از بخش‌های اجرایی این پروژه  تعلق نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا