اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی است

در آخرین خبرها مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد با توجه به اینکه در گذشته خرید و فروش امتیاز طرح های مسکن مهر باعث ایجاد شکایت حقوقی زیادی گردید در حال حاضر اعلام می نماییم هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی میباشد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: با وجود هشدارها و اطلاع رسانی های زیاد در خصوص غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، اما باز هم شاهد این امر هستیم.

وی در ادامه گفت: هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی میباشد و تمام عواقب حقوقی و قضایی آن متوجه فروشنده و خریدار است.

صادقی توضیح داد طرح نهضت ملی مسکن قابلیت خرید و فروش ندارد و تا زمانی که واحدها به متقاضی اول تحویل داده نشود هرگونه خرید و فروش باطل و غیر قانونی خواهد بود‌

ارزش واحد‌های نهضت ملی مسکن

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد یک واحد ۱۰۰ متری با مشاعات بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد که با تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی که به آن تعلق میگیرد می توان گفت یک واحد نهضت ملی بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان حداقل خواهد شد.

وی در ادامه گفت در صورتی که متقاضیان وام های خود را به موقع پرداخت کنند روند ساخت پروژه نهضت ملی تسریع پیدا میکند.

سهرابی در خصوص قیمت مسکن های نهضت ملی گفت قیمت این نوع مسکن ها با توجه به شهر و تعداد طبقات تعیین می گردد اما متقاضیان باید این را بدانند که حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان آورده برای ساخت مسکن نهضت ملی باید داشته باشد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع مالی ساخت مسکن های نهضت ملی اعلام کرد اقساط مسکن مهر، اخذ مالیات از املاک و خانه های خالی و دارایی های وزارت راه و شهرسازی از جمله منابع مورد نیاز برای تامین مالی ساخت مسکن های نهضت ملی می باشد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این خصوص گفت امسال با فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی و وزارت راه و شهرسازی می توانیم برای طرح نهضت ملی مسکن تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی را تامین نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا