فراتر از خبر

اتفاقی عجیب در برنامه اینستاگرامی‌ علی ضیا/ حضور جواد یساری ‌و آقای حیاتی

محمدرضا حیاتی و جواد یساری از هنرمندان ممنوع التصویر بودند که طلسم ممنوعیت آن ها در برنامه اینستاگرامی علی ضیا شکسته خواهد شدو

اتفاقی عجیب در برنامه اینستگرامی‌ علی ضیا/ حضور جواد یساری ‌و آقای حیاتی

به گزارش بورس فردا، بیش از نیم قرن پیش، مارشال مک لوهان در مقام نظریه پرداز مهم علوم ارتباطات از دهکده ای جهانی حرف زده و دست روی تاثیرگذاری عمیق رسانه گذاشت. موضوعی که در دهه های بعد به عینیت کامل رسیده و جهان را به یک دهکده کوچک به هم متصل با محوریت رسانه تبدیل کرد.

این روزها که رسانه های مجازی جای رسانه های جمعی پیشین را گرفته اند، اینستاگرام به اوج تاثیرگذاری رسیده و ضریب نفوذ حیرت انگیزی را به خود اختصاص داده است. رسانه ای که همچون یک شمشیر عمل کرده و به ابزاری با دو کارکرد کاملا متفاوت در دست کاربران خود تبدیل شده است. در شکل مثبت آن، اینستاگرام خود را به رسانه ای با سرعت تاثیرگذاری حیرت انگیز تبدیل کرده که گاه به کمک رسانه های رسمی کشور آمده و همچون یک میانجی عمل می کند. لایوهای اینستاگرامی که در دوران کرونا محبوبیتی چندین برابری پیدا کرده و از آن به خصوص در بخش آموزش استفاده فوق العاده ای شده، به رسانه ای زنده و پویا بدل شده که گاه برخی از مجریان محبوب تلویزیون نیز از آن بهره می گیرند و دلیل آن هم چیزی جز ضریب نفوذ و تاثیرگذاری آن نیست.

یکی از این گروه مجریان تلویزیون که به شکل مطلوی از اینستاگرام بهره گرفته، (علی ضیا) است که در طول سال جاری حضوری کمرنگ روی آنتن تلویزیون داشته اما در عوض در قاب رسانه ای مجازی به نام اینستاگرام فوق العاده ظاهر شده و از ظرفیت های آن به بهترین شکل ممکن سود جسته است. برگ برنده ضیا در این بخش، لایوهای او با حضور چهره های شناخته شده سال های گذشته است که هر یک در بازه های زمانی مختلف، از اوج تا افول را گذرانده اند. برای نمونه هم می توان به محمدرضا حیاتی و جواد یساری اشاره کرد: دو انتخاب به شدت متفاوت از دو دنیای اجرای تلویزیونی و موسیقی عامه پسند که ضیا با هوشمندی روبرویشان نشسته و لایو جذاب و تماشاگرپسندی را اجرا کرده است. بازگشت محمدرضا حیاتی به تلویزیون پس از یک دوره کنار گذاشته شدن از یک سو و صدور مجوز فعالیت برای یساری، از اتفاق های مثبت این لایوها با اجرای علی ضیا است که بیش از هر چیز از صادقانه بودن لحن حاکم بر آن نشات می گیرد. حرف هایی از جنس خود این آدم ها که با صداقت بیان شده و کاملا” مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می دهد.

اجرای خودمانی ضیا هم آن را تکمیل کرده و فضایی را به وجود آورده که مخاطب خود را دور از آن احساس نکرده و این خودمانی بودن به نقطه قوت بزرگ آن تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا