اخبار بورس

عرضه اولیه تپسی مختص صندوق هاست

امروز سه شنبه هشتمین عرضه اولیه در سال ۱۴۰۱ در فرابورس عرضه می گردد. بر اساس دستورالعمل پذیره نویسی، تنها سرمایه‌گذاران واجد شرایط یعنی صندوق های سرمایه گذاری امکان شرکت در این عرضه اولیه را دارند و افراد حقیقی نمی توانند در خرید این عرضه اولیه شرکت کنند.در ادامه جزئیات کامل عرضه اولیه تپسی را می توانید بخوانید:

تپسی امروز عرضه اولیه می‌شود

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، با شروع سال ۱۴۰۱ هفت عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام شد. قرار است امروز یعنی سه‌شنبه سهام شرکت تپسی به عنوان هشتیمن شرکت در بازار سهام عرضه اولیه شود.

تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۰۰ است و هر کد می‌تواند حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار سهم خریداری کند.

نکته قابل توجه این است که معاملات ثانویه تپسی روی تابلو صرفا توسط سرمایه گذاران حرفه‌ای موضوع تبصره یک ماده ۸ مکرر دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران قابل انجام است.

گفتنی است با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد دارایی تپسی را دارایی‌های نامشهود تشکیل می‌دهد. براساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه استارتاپ‌ها، تنها سرمایه‌گذاران واجد شرایط یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان خریداری سهام تپسی را در روز عرضه اولیه دارند.

از همین رو افراد حقیقی که دارای کد بورسی هستند نمی‌توانند در عرضه اولیه روز سه شنبه شرکت کنند. همچنین ۵۰ درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از این تاریخ امکان عرضه ندارند.

سهام این شرکت در تاریخ ۲۹ دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط هیئت پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش شد.

بر اساس ارزش‌گذاری تامین سرمایه کاردان، ارزش تپسی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان است. اگرچه مدیرعامل تپسی در نشست خبری عرضه اولیه این شرکت از ارزش جدید تپسی در حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان خبر داده بود.

افزایش درآمد تپسی

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در نشست اخیری این مجموعه گفت: همچنان ظرفیت پنج تا شش میلیون سفر در کشور خالی است که می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد و به طور مشخص تاکسی اینترنتی می‌تواند آن را جذب کند از این رو سایز بازار کماکان بزرگ است. برای تحقق این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد. کم شدن و از بین رفتن پاندمی کرونا روی درآمد ما اثرگذار است. در تابستان گذشته ۵۸ میلیارد تومان درآمد داشتیم که این رقم در زمستان به ۹۱ میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود در آخر خرداد به ۹۸ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته به پنج شهر جدید وارد شدیم و خدمات ارائه می‌دهیم و در سه ماه آینده به ۱۳ شهر دیگر وارد خواهیم شد. سال گذشته ۲۶۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشتیم و پیش‌بینی ما از درآمد عملیاتی سال آینده ۶۸۰ میلیارد تومان درآمد کمیسیون است. البته ۷۰ درصد از درآمد ناشی از رشد عملیات و ۳۰ درصد آن نیز از رشد قیمت‌ها است.

مدیرعامل این تاکسی اینترنتی گفت: قرار است تپسی به سوپراپ تبدیل شود و دو سرویس جدید تپسی پک و تپسی لاین نیز به خدمات ما اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا