اخبار بورس

تپسی در فرابورس، عرضه اولیه می گردد

بر اساس اطلاعیه ای که توسط مسئولان فرابورس منتشر شده است قرار است استارتاپ شرکت پیشگامان فنآوری و دانش آرامیس که با نام تپسی معروف می باشد در فرابورس عرضه اولیه گردد. مدیرعامل این شرکت اظهار کرد هدف تپسی از ورود به بازار سرمایه توسعه کسب و کار میباشد. در ادامه خبر کامل عرضه شرکت تپسی در فرابورس را می توانید بخوانید:

عرضه اولیه تپسی در فرابورس

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز نشست خبری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس یا همان تپسی برگزار شد. بر اساس اعلام مسئولان فرابورس قرار است این استارتاپ به زودی عرضه اولیه شود.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی در این نشست گفت:  پلتفرم‌ها نسل جدید کسب‌وکارهای اینترنتی هستند که به علت رشد سریع، جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران دارند و سرعت رشد سریع از جذابیت‌های مهم این شرکت‌ها در همه بازارهای مالی دنیاست. این شرکت‌ها به دلیل پتانسیل‌های بالای بازارها تصمیم به سرمایه‌گذاری‌های سریع می‌گیرند تا بازار را هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ عمقی گسترش ‌دهند و درآمد خود را صرف توسعه بازار می‌کنند.

او توضیح داد: تکنولوژی و هوش مصنوعی پیشرفته تپسی به طور مستقیم باعث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها می‌شود. به عنوان مثال الگوریتم‌هایی مثل تخمین سفر و بهترین قیمت، درآمدزایی بالایی به طور سالانه برای تپسی به همراه دارد. از سوی دیگر هزینه‌های عملیاتی کنترل شده و کاهش پیدا کرده که با وجود تورم، بخش عمده‌ای به موضوع تکنولوژی برمی‌گردد و این موضوع پایه‌ای برای رشد آتی است.

مدیرعامل تپسی با اشاره به مزیت این شرکت گفت:  تجربه مشتری در سطوح مختلف مثل نرم‌افزار، امنیت و … است. بحث امنیت سفر موضوع بسیار مهمی است و در تپسی سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این موضوع شده و کاملا مشهود است.

وی با اشاره به هدف عرضه اولیه این استارتاپ اظهار کرد: هدف تپسی از ورود به بازار سرمایه توسعه کسب‌وکار است. تمام منابع حاصل از عرضه اولیه برای توسعه و رشد آتی به شرکت تزریق خواهد شد.

تپسی به چه روشی عرضه اولیه میشود؟

منشی‌پور گفت: عرضه اولیه سهام این شرکت به روش سلب حق تقدم خواهد بود. یعنی افزایش سرمایه بلافاصله اتفاق می‌افتد و یک عرضه چهار پنج درصدی در روزهای آتی انجام و کشف قیمتی انجام می‌شود. پس از آن عرضه اصلی به روش سلب حق تقدم خواهد بود.

وی ادامه داد:  در گذشته تپسی مراحل مختلفی از جذب سرمایه داشته و در هر محله از جذب سرمایه رشد معنادار و پایدار داشته که توسعه جغرافیایی و توسعه عمقی بوده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی درآمد تپسی!

هومن دمیرچلو، هم‌بنیان‌گذار تپسی در ادامه این نشست با بیان اینکه تپسی بعد از کرونا دوباره اوج گرفت گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که درآمد بهار امسال تپسی نسبت به بهار سال گذشته با ۱۰۰ درصد افزایش روبه‌رو شود.  فروش سال ۱۴۰۰ معادل ۲۶۶ میلیارد تومان بود و براورد محافظه‌کارانه این است که فروش سالانه ۱۴۰۱ به ۶۸۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: ۷۲ درصد از رشد فروش مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و در راس آن توسعه جغرافیایی است. همچنین افزایش عمق در شهرهای فعلی نیز در این رشد محاسبه شده است.

قیمت تپسی برای عرضه اولیه چقدر است؟

احسان مرادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کاردان به عنوان ارزش‌گذار، مشاور پذیرش و متعهد خرید این عرضه اولیه نیز گفت:  ارزش سهام تپسی بر اساس جمع‌بندی کاردان و کارشناس رسمی دادگستری با رویکرد مبتنی بر ارزش خالص دارایی‌ها به مارکت ۱۶ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال و ارزش هر سهم به هزار و ۴۰۳ تومان رسید.

او بیان کرد: بر اساس روش شبیه‌سازی مونته کارلو ۱۰ هزار نمونه تصادفی را بر اساس کلیه متغیرهایی که روی ارزش، اثرگذار بودند دامنه را محاسبه کردیم. طبق آماری بر اساس ۹۰ درصد احتمال مارکت از ۱۴۰۵ میلیارد تومان تا ۲۲۱۶ میلیارد تومان تخمین زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا